ضرورت ساماندهی واردات شناسنامه‌ای خودرو

پرشین خودرو: عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: ممنوعیت واردات شناسنامه‌ای خودروها با توجه به تعداد محدود آن که مورد استفاده طبقه خاصی از جامعه خواهد بود، تاثیر چندانی در بازار خودرو ایران نخواهد گذاشت.

جواد مرزبان راد در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: واردات هرچند محدود این نوع خودروها و تبعات منفی را در پی خواهد داشت و این امر به دلیل عدم پشتیبانی شرکت‌های معتبر خودروسازی با توجه به نداشتن خدمات پس از فروش این خودروها است. وی با اشاره به ایجاد شرایط ویژه برای واردات شناسنامه‌ای خودرو گفت: در شرایط کنونی که بازار داخلی خودرو ایران نیاز شدید به تولید خودرو با تیراژ بالا و واردات خودروهای مرغوب خارجی دارد، واردات خودروهای شناسنامه‌ای با شرایط ویژه و تحت حمایت شرکت‌های معتبر داخلی خودرو منافع فراوانی را برای مصرف کنندگان این نوع خودروها خواهد داشت که از جمله می‌توان به خدمات پس از فروش مناسب برای این خودروها اشاره کرد.
کد خبر 28717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 0
    ببینید با توجه به تماع و فرصت طلب بودن چند شرکتی که خودشان را نماینده میدانند ولی در حقیقت وارد کننده محلی هستند در انحصار و بالا بردن قیمت خودرو واردات شخصی باید باشد. توجه کنید که همین الان بسیاری از این به اصطلاح نمایندگان آنچنان بابت تعمیر و قطعه مشتری را داغ میکنند که خیلیها خودشان قطعه را تهیه و قید نمایندگی را میزنند.پس هم قطعه هست و هم تعمیرگاههای متفرقه با کیفیت.مثلا تعمیرکار خبره پورشه میتواند آئودی و فولکس واگن را هم تعمیر کند و ... لذا پیشنهاد من اینست که وزارت بازرگانی لیست خودرو های استاندارد واردات را بر اساس مثلا اروپا قرار دهد (لیست یورو ان کپ) و به هر شخص حقیقی اجازه بدهد مثلا هر 2سال یک دستگاه خودرو برای خودش وبا مسئولیت خودش وارد کند. شرکتها هم میتواند طبق لیست اینویس و سی و اف اعلامی خود کمپانی ماشین را در یکی از بنادر و پشت گمرک سالم تحویل خریدار بدهند گارانتی انتخابی
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    *عذر خواهی میکنم اشتباها طماع را تماع نوشتم.