کد خبر 28910
۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
صادرات 2میلیون دستگاهی آمریکایی ها

پرشین خودرو: صادرات خودرو در ایالات متحده در حال رکورد شکنی دو میلیون دستگاهی است که بیش از نیمی‌از این خودروها در دیترویت 3 یعنی 3 کارخانه بزرگ خودروساز آمریکایی فورد ،جنرال موتورز و کرایسلرطراحی و ساخته شده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، باقی مانده صادرات نیز به خودروسازان آلمانی به همراه ژاپنی و کره ای اختصاص دارد که انتظار می‌رود که بیش از صادرات سال گذشته که ارزش 132 میلیارد دلاری و از حدود 1.8 میلیون خودرو بود بالاتر باشد. اما بزرگترین رشد صادرات این کشور رشد صادرات 600 درصدی به کشور چین نسبت به سال 2009 است بقیه  وسایل نقلیه که از آمریکا خارج شده اند بیشتر به کانادا و مکزیک صادر شده اند.

2015-Ford-Mustang-Live-Shot-Main-Art1

البته رشد صادرات در سال‌های آینده طبق انتظارات رشد چندانی نخواهد داشت زیرا خودروسازان آمریکایی به ساخت کارخانه‌های مونتاژدر کشورهایی مانند برزیل، روسیه به همراه هند و چین ادامه خواهند دارد و در همین حال ژاپن مانند هوندا امیدوار است تا صادرات خودرو این کشور به امریکا بیشتر از واردات خودروهای امریکایی به کشور آفتاب تابان باشد.

به گزارش خودروسازی، شایان ذکر است که به تازگی فورد کارخانه خود در میشیگان را به تولید خودروهایی یا سمت راست راننده اختصاص داده است تا بتواند بر بازارهایی همچون بریتانیا به همراه استرالیا و ژاپن سیطره بیشتری داشته باشد.

کد خبر 28910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha