کاهش تعرفه واردات خودروهای لوکس تأثیری در بازار ندارد

پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو عنوان کرد: به طور کلی نباید انتظار داشت که میزان تعرفه واردات خودرو در ایران مانند سایر کشورهای منطقه به صورت قابل توجهی کاهش یابد.

جلال ریخته‌گر قدیمی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: با توجه به گرانی خودرو و بالا بودن تعرفه واردات بالغ بر140درصد، خودرویی که قیمت آن در کشورهای دیگر بالای 100میلیون است پس از ورود به ایران قیمت آن به بالای 300میلیون خواهد رسید در حالی که کاهش تعرفه واردات خودرو تاثیر چندانی در بازار داخلی ایجاد نمی‌کند و تنها برای افراد خاصی با توان مالی بالا سود دارد. وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر توان رقابت با خودروسازان خارجی را نداریم در حالی که می‌توان با آزادسازی واردات و کاهش تعرفه‌ این هدف را محقق کرد و همچنین هزینه‌های تولید خودرو را کاهش داد. ریخته‌گر قدیمی به تشریح کیفیت خودرو در بازار داخل پرداخت و گفت: در حال حاضر سطح کیفیت خودروهای داخلی در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است در صورتیکه اگر این میزان اختلاف را به 20درصد برسانیم می‌توانیم به رقابت با خودروسازان خارجی بپردازیم که این امر موجب افزایش فروش خودروهای داخلی و رونق بازار می‌شود. این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه کیفیت خودروها در سال‌های گذشته بسیار مناسب‌تر بوده است، افزود: تولیدات گذشته صنعت خودرو بسیار با کیفیت‌تر از تولیدات سال‌های اخیر بود به طوریکه قطعات داخلی پژو در سال‌های 72و 73 در مقایسه با سال‌های 91 و 92 بسیار مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر بوده است.
کد خبر 28958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    14 0
    بابا اگر تعرفه واردات صفر هم شود که خب هیچ کشوری اینطوری نیست اما اگر صفر شود با این قیمت دلار واقعا چند درصد مردم با این توان مالی می توانند چنین ماشین هایی خریداری کنند؟؟؟؟
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    12 0
    مونتاژ سی کی دی هم فایده ایی نداشت که مزدا 3 هجده هزار دلاری رو فروختن صدواندی میلیون با اون کیفیت رنگ پایین. سوزوکی و نیسان هم همینطور. باید واردات با تعرفه کم 10-20% باشد که یک وقت یک هوس هایی به سر بعضی مونتاژکاران نزند. و انها بروند به دنبال مدلهای روز با درصد ساخت داخل با کیفیت. این تعرفه های بالا که پیشنهاد شده برای سال اینده درست عکس این مطلب است یعنی خواب بیشتر صنایع داخلی
  • عليرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    1 0
    خدائيش هيچ حركت مناسبي درجهت رفاه وآسايش مردم و تامين خودروي مناسب انجام نخواهد پذيرفت
  • آرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    دانشجو دقیقا به اصل مطلب اشاره کردند چیزی که مردم فراموش کرده اند این است که با این دلار ارزانترین ماشینهای دنیا حتی با تعرفه بفرض محال صفر (البته غیر چینی ) دیگر زیر 40 میلیون تومان قابل تهیه نیستند همین ال 90 با نام داچیا از رومانی در تیپ ساده E1 با موتور کوچکتر 1400 سی سی 11.000 دلار قیمت پایه دارد که هزینه حمل و بیمه و شماره گذاری + شخص ثالث . سود وارد کننده و غیره براحتی بالای 40 میلیون تمام میشود !!!
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    1 0
    اقا صنعت خودروما تولید کننده که نیست هیچ اقلاحالاکه مونتاز میکنید خودروهای باتکنولوزی روز خودروسازهارامونتاز کنیم نه خودروهای باتکنولوزی30سال قبل رو
  • mohsen ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    1 0
    bazgasht be taarefe salhaye ghabl dalili bar adame agahie masolan az vazeiate mardom o bazar ast ...