کد خبر 29033
۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
مخالف مجلس با کاهش تعرفه واردات

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه رویکرد دولت کاهش تعرفه واردات خودرو است،گفت: اکثریت نمایندگان مجلس مخالف این کار هستند چراکه با اتخاذ این تصمیم بازار محصولات خارجی در کشور رونق می گیرد و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد بیاتیان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه واردات خودرو معقول بوده و نباید تغییر کند، اظهارداشت: در حال حاضر تولید داخل توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد که در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو مطمئناً تولید داخل با چالش جدی روبه رو خواهد شد. وی با بیان اینکه رویکرد دولت کاهش تعرفه واردات خودرو است، افزود: دولت در حالی خواستار کاهش تعرفه واردات خودرو است که اکثریت نمایندگان مجلس مخالف این امر هستند چراکه با اتخاذ این تصمیم بازار محصولات خارجی در کشور رونق می گیرد و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. این عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره زمزمه حذف ثبت سفارش کالا نیز به تسنیم گفت: بنده موافق حذف سیستم ثبت سفارش کالا نیستم بلکه معتقدم باید یکسری از بروکراسی‌های زائد از فعالیت تجاری کشور حذف شود. بیاتیان با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای حذف قوانین دست و پا گیر انجام دهیم، اظهار داشت: استقرار قوانین مؤثر باعث می شود تا بخش واردات و صادارت کشور مصون از هر گونه چالش به رونق خود دست پیدا کند. وی تأکید کرد:البته حذف یکباره برخی از قوانین ممکن نیست بلکه باید با اصلاح مقررات زبان خود را با تجارت بین المللی آسان تر نماییم. ناگفته نماند مسؤلین باید در راستای این اقدامات ابزارهای کارآمدی را برای برخورد با متخلفین نیز به کار گیرند.
کد خبر 29033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    6 0
    خیلی جالبه اون نماینده مجلس که با رای مردم انتخاب شده و اون پولی که دریافت می کنه از مالیات مردم اون وقت به فکر مردم نیست ، این همه از خودروسازان داخلی دفاع کردید چی شد به کجا رسیدیم همین الان کلی از کره ای ها عقبیم بس کنید دیگه
  • رستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    2 0
    ثبت سفارش و کارت بازرکانی هم شده منبع رانت برای یک عده. شما کارت نداری باید پول بدی به یکی که داره مدارک ماشینتم به نامش کنی تا بتونی ماشینت رو بیار ی ترخیص کنی. طرف اگر بخواد هم میتونه بامبول در بیاره. حداقل شرط کارت رو برای یکبار حذف کنند.
  • رضاس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    6 0
    آقایان نمایندگان مخالف کاهش تعرفه بفرمایند ماشین شخصی شون چیه؟!