تاثیر کاهش نرخ ارز و تورم بر بازار خودرو چه بود؟

پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو اعلام کرد: در صورت کاهش نرخ ارز و تورم در ماه‌های اخیر انتظار می‌رود قیمت خودرو کاهش پیدا کند در حالی که این هدف تا کنون محقق نشده است.

حسن زمانی افشار در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اعلام دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و همچنین کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر، انتظار می‌رود قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند اما این هدف تا کنون محقق نشده است و حتی در هفته‌های اخیر با افزایش قیمت خودرو مواجه شدیم. وی با اشاره به رونق نه چندان چشمگیر بازار خودرو در هفته‌های اخیر اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو داخلی نسبت به هفته‌های گذشته رونق بهتری داشته ومیزان مراجعه کنندگان برای خرید خودرو نیز بیشتر شده است که احتمال می‌رود با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز مسافرت‌ها بازار خودرو رشد قابل توجهی را تجربه کند. زمانی افشار در پاسخ به این سوال که بسیاری از قطعه‌سازان مدعی هستند در ماه‌های گذشته به دلیل نگرانی از گسترش تحریم‌ها مواد اولیه مورد نیاز خود را در حجم بالا و با ارز آزاد گران قیمت خریداری کرده‌اند، آیا کاهش قیمت خودرو تهدیدی برای آنها نخواهد بود؟ تصریح کرد: در صورتیکه قطعه سازان مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز قیمت پایین خریداری کرده‌ باشند متحمل ضرر نخواهند شد اما خرید مواد اولیه با ارز گران قیمت موجب می‌شود قطعه سازان داخلی ضرر قابل توجهی را در این زمینه تجربه کنند.
کد خبر 29102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 0
    خدا رو شکر که توافق نامه ژنو امضا شده و قرار بود یه مقدار از سرمایه با داخل سرازیر بشه و نرخ دلار کاهش پیدا کنه پس چی شد؟
  • هر کی ... ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    صبر داشته باش . مگر مدیریت یه سوپر مارکت یا یه واحد تجاری کوچیکه ! مسئله بین المللیه بابا ... همه میخوان یه روزه همه چیز نصف بشه ... مگر میشه !