زمان برداشته شدن تحریم خودرو ایران مشخص شد

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، تحریم خودرو 20 ژانویه ( 30 دی ماه ) برداشته می‌شود، این در حالی است که این تحریم از سوی شخص باراک اوباما وضع شده و برای لغو آن نیاز به موافقت کنگره نیست.

به گزارش «پرشین خودرو»، فرهاد به نیا از لغو تحریم‌های خودرو تا 20 ژانویه ( 30 دی ماه؛ دوشنبه هفته آینده) خبرداد و گفت: تصمیم تحریم خودرو ایران از جمله دستوراتی بود که اوباما شخصا اتخاذ کرده و برای لغو آن نیاز به تصمیم و موافقت کنگره نیست، این در شرایطی است که با توجه به رویکرد مثبت اوباما نسبت به مذاکرات ژنو و تلاش وی برای اقدامات مناسب در راستای مذاکره با ایران، به نظر می رسد که این تحریم به زودی برداشته شود. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: در مجموع بازار خودرو جهان اشباع شده است و تمامی خودروسازان خارجی به دنبال حضور در بازارهای جدید هستند. در عین حال، واقعیت این است که بازار خودرو ایران یک بازار 70 میلیون نفری است و تا مرز 16 میلیون خودرو کشش دارد و باید 7 میلیون خودرو فرسوده از رده خارج شود. به گزارش مهر، وی تصریح کرد: بازار ایران بازار بکری است و به طور قطع خودروسازان خارجی از جمله خودروسازان امریکایی تمایل شدید به ورود به بازار ایران دارند. به گفته به نیا، تجربه خودروسازان داخلی هم اکنون به اندازه ای است که اگر قرار باشد با خودروساز خارجی وارد مذاکره برای تولید مشترک شوند، حتما اصول و فنون مذاکره را به نحوی رعایت خواهند کرد که منفعت مردم و کشور در این قرارداد باشد. تحریم خودرو ایران از 10 تیرماه سال 91 و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا اجرایی شده است.
کد خبر 29269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    8 0
    در واقع با كمال تاسف زمان بازگشت پژو و پرايد ....
  • اسکندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    12 1
    اصولا خودروسازان ما بر اساس تجربه و ... مذاکره نمی کنند بلکه بر اساس منافع آنی و راحت طلبی آتی قرارداد می بندند
  • رضاا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    11 1
    این گوی این میدان حالا ببینیم قیمتهارو میلیونی میارید پایین یا 500 هزار تومن هر ماشین تولید داخل که سودهای شما در بیاد یا به فکر 75 میلیون جوانهای این مملکت هم هستین؟
  • افشین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    3 0
    اگه بجای فرانسه امریکا منافع داشت از فروش ماشین تو ایران الان مسایل هسته ایم حل بود