اصرار بر کاهش قیمت خودرو غیر منطقی است

پرشین خودرو: یک نماینده مجلس خبر داد: نقش اساسی شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو است که با تایید دولت این امر میسر خواهد شد.

محمدعلی مددی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اعلام دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و همچنین کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر، انتظار می‌رود قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند اما این هدف تا کنون محقق نشده است و نقش اساسی شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو زمانی محسوس خواهد شد که دولت و مجلس جایگاه این ارگان مهم را بپذیرند. وی افزود: شورای رقابت طی برگزاری جلسه‌ای با خودروسازان، قطعه‌سازان و کارشناسان به بررسی تعیین قیمت خودرو با توجه به تورم و هزینه‌های تولیدکنندگان خودرو می‌پردازند که قیمت تمام شده خودرو و افزایش و کاهش آن بستگی به نظر این شورا دارد. این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که خودروسازان معتقدند حتی قیمت‌ها هنوز به سطح تعیین شده از سوی شورای رقابت نرسیده است، آیا ادامه اصرار بر کاهش قیمت خودرو منطقی است؟ گفت: این اصرار بر کاهش قیمت کاملا غیر منطقی بوده و این بهانه‌ها تنها توجیح شخصی استو مکانیزم تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت کاملا علمی و کارشناسانه است که بر اساس این مکانیزم کاهش تورم موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود اما در حال حاضر این طور نیست و این امر به دلیل عدم نظارت دولت بر این بخش است. وی با اشاره به انحصاری بودن بازار خودرو داخل تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار خودرو انحصار تعداد محدودی خودروساز است که دولت با حمایت از این تولیدکنندگان خودرو به این امر دامن می‌زند. مددی در ادامه افزود: در حال حاضر هیات تحقیق و تفحص مجلس و همچنین دولت در حال بررسی و پذیرفتن نقش شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو است که این امر تاثیر زیادی در تعیین قیمت خودرو و نظارت دقیق بر این بخش دارد.
کد خبر 29312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 0
    اره دیگه پراید ارزونه بابا 18 تومن چیه باید بشه 30 تومن ول کن بابا مردمو سود میلیاردو بچسب !
  • امــیــر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 0
    اللهم العن قوم الظالمین. ( احادیث فراوانی از امامان به ما رسیده است که آنان بهترین مرکب های زمان خود را سوار می شدند مثل دُلدُل اسب امیرالمؤمنین علی (ع) و ذوالجناح اسب سید الشهدا (ع) امّــا آیا ما بهترین مرکب های زمان خود را سوار می شویم؟؟ ) خاطره ای از امام خمینی (ره) به نقل از استاد قرآئتی: امام هر وقت می خواستند به سفر بروند توصیه می کردند که ماشین خــوب بـــاشد، در صورتی که در دیگر موارد عبارت " خــوب باشــد " را به کار نمی بردند! از ایشان دلیل را جویا شدند، ایشان پاسخ دادند: " خودرو با جان آدمی سر و کار دارد! " /