کد خبر 29374
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
با این داشبورد پشت چراغ قرمز نمانید!

پرشین خودرو: محققان شرکت آئودی در حال توسعه سیستم جدیدی هستند که در ارتباط با چراغ‌های راهنمایی هوشمند، قرمز یا سبز بودن چراغ بعدی را به راننده اعلام می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، صفحه نمایش سیستم Traffic Light Assist بر روی داشبورد و مقابل راننده قرار دارد؛‌ علامت چراغ‌ راهنمایی روی داشبورد با کمک زمان‌سنج، ثانیه‌های باقی مانده تا سبز یا قرمز شدن چراغ را نشان می‌دهد.

این سیستم نیازمند نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند است؛ اطلاعات محلی از چراغ راهنمایی به همراه حسگرهای حرکتی نصب شده بر روی خودرو، میزان دقیق فاصله تا چراغ بعدی و مدت زمان رسیدن به آن را تعیین می‌کند.

راننده با توجه به این اطلاعات می‌تواند سرعت خودرو را بگونه‌ای تنظیم کند که هیچگاه پشت چراغ قرمز نماند.

به گزارش ایسنا، هدف اصلی طراحان از توسعه این فناوری، ایجاد جریان کارآمد ترافیک بویژه در کلانشهرها است؛ عدم توقف خودروها در پشت چراغ قرمز میزان انتشار دی‌اکسیدکربن را تا 15 درصد کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی سالانه 900 میلیون لیتر بنزین می‌شود.

آئودی فناوری داشبورد هوشمند را بر روی خودروها در شهرهای اینگول‌شتات و برلین در آلمان و ورونا در ایتالیا مورد آزمایش قرار داده است و نمونه‌ای از این طرح مفهومی نیز در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس‌وگاس (CES2014) در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

داشبورد هوشمند برای تعیین وضعیت چراغ‌های راهنمایی در مسیر

 

تعیین فاصله دقیق و مدت زمان رسیدن به چراغ راهنمایی بعدی

 

کد خبر 29374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha