کد خبر 29396
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
جنجالی‌ترین خودروهای دیترویت+تصاویر

پرشین خودرو: اولین نمایشگاه معتبر صنعت اتومبیل‌سازی دنیا را شهری برگزار می‌کند که خود سخت درگیر مسایل مالی است. میعادگاه غول‌های نامدار این صنعت که باز هم با اسطوره‌های طراحی چشم‌ها را خیره کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، دیترویت ایالت میشیگان آمریکا که از دیرباز به مهد خودروسازی آمریکا (و شاید دنیا) معروف بوده، اکنون به عنوان یک شهر ورشکسته تلقی می‌شود. جدا از بار حقوقی این ماجرا، هنوز روح خودروسازی در آن جریان دارد. این را می‌شود از شور و هیجان نمایشگاهش فهمید.

نمایشگاهی که 107 سال پیش (سال 1907) آغاز به کار کرده بود. از سال 1985 به این‌سو محل برگزاری آن کوبو سنتر در نظر گرفته شده است.

با مساحتی به اندازه 93 هزار متر مربع که نشان می‌دهد یکی از وسیع‌ترین‌ها است. نمایشگاه دیترویت به خاطر بلیط گرانش نیز معروف است. به طوری که سال 2005 تنها از فروش این بلیط‌ها توانست 500 میلیون دلار درآمدزایی کند.

به گزارش بازار خبر، با اینکه تصور می‌شد در گردهمایی 2014 باز هم آمریکایی‌ها باشند که گرد و خاک اصلی را به پا خواهند کرد، ولی حضور پررنگ ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها عنان کار را از میزبان ربود.

ب‌ام‌و M4
کوپه ناآرام باواریا

نسل جدید اسپرت‌های دو درب ب‌ام‌و زیر تیغ جراحی ام‌پاور رفت. اکنون این شرکت آلمانی با تمام قوا M4 را جانشین M3 معرفی می‌کند. محصول جدید با پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شده شش سیلندر خطی می‌تواند 322 اسب‌بخار نیرو تولید کند. به لطف جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک می‌تواند صفر تا صد را در 4.8 ثانیه طی کند. احتمالاً‌ قیمت پایه زیر 45 هزار دلار است.


پورشه 911 Targa
پسر بد اشتوتگارت

بازگشت تارگا فوق‌العاده است. مخصوصاً‌ با آن مراسم پرزرق و برقی که پورشه برایش در نظر گرفته بود. روبازهای جدید این شرکت با همان ستون فولادی معروف مجهز به یک پیشرانه 3.4 لیتری شش سیلندر خوابیده با 350 اسب‌بخار نیرو هستند. شتاب صفر تا صدشان تنها 4.6 ثانیه و سرعت نهایی آنها 278 کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.


کرایسلر 200
برادر کوچک‌تر

بعد از موفقیت‌های سدان کرایسلر300، این شرکت به فکر ساخت نمونه سبک‌تر و کوچک‌تر آن افتاد. پروژه‌ای که کرایسلر200 نام گرفت. قرار است برای این سدان لوکس دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شود. یکی 2.4 و دیگری 3.6 لیتری. قدرت‌های خروجی نیز به ترتیب 184 و 295 اسب‌بخار اعلام شده است. کرایسلر برای اولین‌بار است که روی یک‌چنین خودرویی رینگ‌های 19 اینچی نصب می‌کند.


جی‌ام‌سی Canyon
شاهکار دنیای پیکاپ‌ها

به گزارش بازارخبر، جنرال‌موتورز در خانه خود (دیترویت) یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین خودروهای کار و تجاری دنیا را رونمایی کرد. کنیون تقریباً یک کامیون کوچک محسوب می‌شود. با قلبی نه‌چندان بزرگ به حجم 3.6 لیتر و آرایش شش سیلندر Vشکل که 302 اسب‌بخار را به صورت هم‌زمان به چهار چرخ منتقل می‌کند. گفته می‌شود یک نمونه 2.8 لیتری دیزلی نیز تدارک دیده خواهد شد.


فورد F-150
ماستنگ در لباس غول‌ها

سال گذشته در همین نمایشگاه یک مفهومی رویایی از فورد دیدیم به اسم اطلس. حالا همان خودرو رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته و تبدیل به نسل جدید F-150 شده است. برای این خودرو پیشرانه‌های 2.7 و 3.5 لیتری اکوبوست در نظر گرفته شده است. البته برای مشتریان قدیمی هنوز همان قلب تپنده 5 لیتری هشت سیلندر موجود است.


هوندا Fit
سیویک در مقیاس یک‌دوم

هوندا هرآنچه از دنیای اسپرت‌سازی و جوان‌‌گرایی بلد بوده را روی نسل جدید فیت‌های خود پیاده کرده است. طراحی مدل 2014 شبیه سیویک است. برای آن یک پیشرانه 1.5 لیتری تقویت‌شده به قدرت 130 اسب‌بخار تدارک دیده شده است. یک موتور برقی اضافی نیز 13 اسب‌بخار بیشتر برایش به ارمغان می‌آورد. قیمت پایه این خودرو 15 هزار دلار است.


مرسدس Cکلاس
وقتی Sکلاس رژیم می‌گیرد

رونمایی از نسل جدید سدان‌ Cکلاس مرسدس‌بنز همان‌قدر که برای مشتری تعجب‌برانگیز بود،‌ برای رقبا هم بود. ویرایش جدید این خودرو با چهره‌‌ای که حس و حال لوکس Sکلاس را به همراه دارد، وارد شده بود. این را می‌شود از روی فرم چراغ‌های به خصوص عقب فهمید. بی‌تردید رقیب اصلی این مرسد‌س کسی نخواهد بود جز نسل جدید ب‌ام‌و سری 3.


سوبارو WRX-STi
لباس نو برای قهرمان

سرانجام سوبا نسخه‌های 2015 استاد رالی را رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت روی مدل جدید نیز هنوز می‌شود آن المان‌های مخصوص رالی را مشاهده کرد. از رینگ‌های سفارشی BBS‌ گرفته تا آن پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ شده 305 اسب‌بخاری. سوبای جدید باز هم به صورت AWD نیرو را به هر دو دیفرانسیل خود منتقل می‌کند.


کوروت C7.R
قاتل همه رقبا

در مسابقات این فصل 24 ساعته دیتونا هیولاهایی چون آستون‌مارتین، پورشه، فراری و مهم‌تر از همه دوج وایپر باید منتظر یک خبر بد باشند. شورولت نسل جدید کوروت را تا دندان مسلح کرده است. پدید‌ه دنیای موتوراسپرت که پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر Vشکل با قدرتی اعلام نشده است. تنها می‌دانیم که به نسب نمونه قبلی 40 درصد بهینه‌تر خواهد بود.


ایفینیتی Q50
لوکس خشمگین

جدیدترین سدان زیرمجموعه نیسان، یکی از بهترین‌های این شرکت از آب درآمده است. اینفینیتی 2015 حتی از کوپه اسپرتی چون G37 نیز قوی‌تر ظاهر شده است. گفته می‌شود پروسه تیونینگ آن به دست یکی از پیمانکاران مسابقات فرمول یک سپرده شده است. درباره مشخصات فنی‌اش تنها می‌دانیم که خروجی‌اش 500 اسب‌بخار با 600 پوندفوت گشتاور است.


کیا GT4 استینگر
اسپرت به سبک کره‌ای‌ها

به گزارش بازارخبر، از کیا موتور انتظار نداشتیم که یک‌بار وارد دنیای خودروهای اسپرت شود. ولی گویا با این مفهومی دل را به دریا زده است. کوپه دو درب چهار نفره آنها چهره‌ای به مراتب حرفه‌ای‌تر از رقبای ژاپنی و حتی اروپایی‌اش دارد. درباره این خودرو گفته شده است که پیشرانه آن 2 لیتری پرخوران با 315 اسب‌بخار نیرو است. تایرهای پیرلی، ترمزهای برمبو و رینگ‌های 20 اینچی از دیگر ویژگی‌های این کانسپت درخور توجه کیا موتورز است.

 


نیسان Sports سدان
ماکسیما در آینده

نام ساده‌ای دارد ولی چنانچه می‌بینید طراحی‌اش فوق‌العاده پیچیده است. خودرویی که نیسان می‌گوید احتمال دارد نسل بعدی ماکسیما شبیه آن باشد. روی این به اصطلاح سدان اسپرت می‌توان آن الگوی همیشگی چراغ‌های تند و تیز کانسپت‌های نیسان را مشاهده کرد. به اضافه اینکه برایش دو جفت رینگ 21 اینچی موج‌دار نیز به صورت سفارشی طراحی شده است.


کادیلاک ATS
دشمن اصلی آلمان‌ها

اصلاً قابل باور نبود که مدیر اجرایی کادیلاک این کوپه لوکس آمریکایی را رقیب بعدی ب‌ام‌و سری 4 آلمانی معرفی کند. حتی بعد از آن گفته شد که رقابت را با آئودی A5 و مرسدس‌بنز Cکلاس کوپه ادامه خواهد داد. جنرال‌موتورز به عنوان شرکت مادر برای این فرزندش از یک پیشرانه 3.6 لیتری V6 به قدرت 295 اسب‌بخار نیرو استفاده کرده است.


تویوتا FT-1
حرفه‌ای به معنی واقعی

غرفه تویوتا جدا از مدل‌هایی که پیش‌تر معرفی شده بودند، میزبان جدیدترین مفهومی شرکت بود. خودرویی که واقعاً یک کانسپت حرفه‌ای تلقی می‌شود. طراحی فضایی و انتزاعی این خودرو دوست‌داران برند تویوتا را نسبت به آینده امیدوار می‌کنند. آینده‌ای که شاید در آن باز هم تویوتا را در دنیای ابرخودورهای اسپرت ببینیم.

ولوو XC
از گوتنبرگ تا دیترویت

سوئدی آرام و سر به زیر با دستانی پُر به آمریکا آمد. شاسی‌بلند سایز متوسط آنها با همان تعاریفی که از ولوو انتظار داشتیم رونمایی شد. در قسمتی از مراسم پرده‌برداری گفته شد که این محصول ادای احترامی است به طراحی خیره‌کننده مدل کلاسیک P1800. یک اس‌یو‌وی دو درب با رینگ‌های 21 اینچی که احتمالاً در صورت تولید به عنوان آفرود لوکس معرفی می‌شود.


آکورا TLX
ورزشکار سرخ‌پوش

بعد از حضور پرفروغ سدان‌های TL و TSX زیرمجوعه‌ خاص‌ساز هوندا ویرایش کاملاً جدیدی را برای دوست‌داران سدان‌های خانوادگی/اسپرت آماده کرد. خودرویی که حتی بدون نگاه کردن به داخلش هم می‌شود فهمید از خواص اشرافی برخوردار است. درباره مشخصات فنی‌اش می‌دانیم که دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 و سیستم انتقال قدرت AWD است.

 

کد خبر 29396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha