انحصار موجب افزایش بهای خودروهای وارداتی می‌شود

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو هشدار داد: طرح سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای انحصار واردات خودرو در دست نمایندگی‌های رسمی موجب افزایش قیمت این محصولات خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مصطفی ممقانی اظهار کرد: تنها توجیه برای منحصر شدن واردات خودرو در دست نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی عدم ارائه گارانتی به خودروهای وارد شده توسط افراد متفرقه است. وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل به جای انحصاری کردن واردات باید نمایندگی‌های رسمی را مجبور به ارائه گارانتی به خودروهای متفرقه کرد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سیستم گارانتی خودروهای خارجی براساس شماره شاسی خودرو و به صورت آنلاین است به‌گونه‌ای که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی موظفند هر خودرویی که وارد کشور می‌شود را فارغ از چگونگی واردات آن گارانتی کنند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: یه عنوان مثال اگر شما خودرویی با برند هیوندایی را که در ایران خریده‌اید به ترکیه ببرید نمایندگی‌ رسمی هیوندایی در ترکیه موظف به ارائه خدمات گارانتی به این خودرو است اما نمایندگی‌های خودروسازان خارجی در ایران از این کار خودداری می‌کنند. وی به ایسنا گفت: گذشته از آن این شرکتها حتی از ارائه درست خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش به خودروهایی که خودشان وارد کرده‌اند نیز خودداری می‌کنند اما با این وجود گارانتی نکردن خودروهای وارداتی متفرقه را به اهرم فشاری بر روی مصرف‌کنندگان و مسوولان تبدیل کرده‌اند. ممقانی با بیان اینکه در صورت انحصاری شدن واردات نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به راحتی رهبری بازار این محصولات را در دست خواهند گرفت، تصریح کرد: در آن صورن نه تنها قیمت خودروهای وارداتی کاهش نخواهد یافت بلکه شاهد افزایش قیمت این محصولات نیز خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به دلیل عرضه ارزان‌تر خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان متفرقه قادر به فروش محصولات خود نیستند اما با از میدان به در شدن واردکنندگان متفرقه هرگونه که بخواهند برای بازار تصمیم خواهند گرفت.
کد خبر 29403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    4 0
    آقای ممقانی فکر کنم حرف دل خیلیها رو زدی. دقیقا همینطور است داستان دو سال پیش پیش فروشهای سری اول آنها که چراغ خاموش همه را بنام اشنایان خودشان زدند و بعد در بازار با قیمتهای نجومی فروختند را همه یادشان هست در همین نظرات بینندگان هم به آن اشاره شده. داستان خودروهای کره ایی استوکی که توسط نمایندگی وارد شد راهم میدانیم. حتی این را هم میدانیم که وقتی بین دوتا بقالی امتیاز فروش پنیر را به یکی شان بدهی همون روز پنیر گران می شود. نمیدانم چرا بعضی ها این را نمی فهمند!
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 0
    هنوز یادمون نرفته خودرو های اسپورتیج و توسان اتاق جدید به مردم فروخته نمیشد و نمایندگی ها به نام خود و خانواده و دوستان ثبت نام میکردند و در بازار سیاهی که خودشون درست کرده بودند از 10 تا 15 میلیون بالای قیمت لیست میفروختند حالا با حذف مجوز ورود خودرو توسط افراد حقیقی این رانت دوباره برمیگرده همین الانم نمایندگی های هیوندای برای ix45 بازار سیاه ایجاد کردند