کد خبر 29749
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
اولین پورشه در یک انباری قدیمی!

پرشین خودرو: اولین خودرو ساخته شده توسط پورشه در طول تاریخ به تازگی در یک انباری قدیمی‌در اتریش پیدا شده است. این خودرو که البته هیچ شباهتی به مدل‌های امروزه پورشه ندارد به اختصار P1 نامیده می‌شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، نام کامل این ماشین Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model است که برای راحتی آن را P1 نامیده بودند. این خودرو توسط خود بنیان‌گذار پورشه یعنی “فردیناند پورشه” در سال ۱۸۹۸ میلادی طراحی و ساخته شده است. در این سال پورشه خودروی P1 را در مسابقات ماشین‌های الکتریکی برلین به رقابت گذاشت و توانست مسیر ۲۵ مایلی را ۱۸ دقیقه زودتر از نزدیک‌ترین رقیبش طی کرده و رتبه اول را کسب کند. مدتی پس از آن این ماشین کنار گذاشته شد و از سال ۱۹۰۲ تا کنون در این انباری نگه داشته شده بود.

First-Porsche-Car

به هر حال پس از این کشف اخیر، P1 حالا به موزه پورشه اشتوتگارت آلمان منتقل شده است. البته از آن خودرو حالا تنها قاب فلزی و چوبی آن به همراه فرمان و یک داشبورد قدیمی‌باقی مانده است.

همان‌طور که از نام کامل P1 مشخص است، این خودرو در حقیقت یک خودرو الکتریکی بوده که به ادعای پورشه در آن زمان می‌توانسته با سرعت ۲۲ مایل بر ساعت (حدود ۳۵٫۴ کیلومتر بر ساعت) در هر بار ۵۰ مایل مسافت را بپیماید. موتور این خودرو حدود ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشته و قادر به تأمین توانی برابر با ۳ تا نهایتاً ۵ اسب بخار بوده است.

به گزارش خودروسازی، وزن این خودرو با باتری ۴۵۳ کیلوگرمی‌(!) حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم بوده است. خوشبختانه شرکت پورشه هنوز شماتیک‌های طراحی این خودرو را در اختیار داشته و قصد ترمیم آن را دارد.

کد خبر 29749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha