کد خبر 29846
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
خودروهای اشرافی در دست​اندازهای تهران!

پرشین خودرو: در حالی که همه منتظرند تا معجزه ای شود و کمی فتیله قیمت ها پایین بیاید، گویا بازاری موازی در ایران وجود دارد که کوچکترین اهمیتی به این حرف ها نمی دهد و تنها خواستار نشستن پشت رل یک خودروی لوکس و سطح بالای جهانی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در روزهایی که خریداران از 19 میلیونی شدن پراید هشت میلیون تومانی می نالند و قشر متوسط با حسرت به مگان و ماکسیمای 40 میلیونی که به 100 میلیون رسیده فکر می کنند، گروهی در خرید خودرو به کمتر از 700 میلیون راضی نمی شوند.

چهار چرخ هایی خاص و اشرافی که البته این روزها تعدادشان کم نیست؛ علاوه بر بنز و BMW که از دیرباز در ایران جای پا و آبرویی داشته اند تقریبا هیچ برند گرانقیمتی را نمی توان یافت که خیابان های کشور را متر نکرده باشد. این روزها هم که واردات ارتشی جدید از برند پورشه نگاه ها را به خود جلب کرده آن هم در شرایطی که فشار تحریم ها اجازه نفس کشیدن به واردکنندگان رسمی، قطعه سازان و خودروسازن وطنی را نمی دهد. خوی اشرافی گری ما ایرانی ها حتی توانسته تولیدات مازراتی و مرسدس و پورشه را به نان و نوایی بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس برساند.

ماجرای پورشه های جدید وارداتی

وقتی همه فعالان صنعت خودرو نگاهشان به ثانیه شمار رفع تحریم از 30 دی ماه بود. خبر واردات بزرگترین محموله پورشه به کشور دود از سر همه بلند کرد. طبق اعلام خبرگزاری ها طی تنها 9 ماه 85 دستگاه از تولیدات این برندآلمانی وارد شده که بزرگترین محموله وارداتی آن، مربوط به همین چند وقت گذشته یعنی آبان ماه است. در این ماه 49 دستگاه پورشه از مبدا امارات و از طریق گمرک یزد ترخیص شد که تخمین ارزش آن به حدود 3.9 میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه دومین محموله م در آذرماه با هشت دستگاه پورشه به ایران رسید. درست است که واردات اخیر خودروهای پورشه در چند ماه گذشته انجام شده ولی ثبت سفارش و شاید تامین ارز دولتی آن، مسلما مربوط به سال های قبل است چرا که براساس آنچه گمرک پیشتر اعلام کرده بود.


ثبت سفارش واردات این برند اشرافی در سال جدید ممنوع خواهد بود. نکته قابل توجه در تزریق این آلمانی ها به بازار کشور، زمان حضور آنها در اوج تحریم ها به خصوص در صنعت خودروست که آن هم با ارز دولتی صورت گرفته است. با این حال به نظر می رسد سود دولت از محل مالیات اعمال شده بر واردات این دوستان، یکی از دلایل ادامه این روند بوده است.

همچنان که در این زمینه نباید سود سرشار وارد کنندگان را هم نادیده گرفت که بخش عمده آن به خاطر تفاوت میان نرخ ارز دولتی با نرخ ارز در بازار آزاد است. در این رابطه بد نیست بدانید براساس آخرین آمار گمرک، در 9 ماه امسال 44 هزار و 667 دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش تقریبی 924 میلیون دلار پایشان به کشور باز شده که این میزان نشان از افزایش حدود 30 درصدی واردات دارد؛ موضوعی که جدا از اکثر خودرودوستان ایرانی، باعث شگفتی سایر کشورها حتی کشورهای مبدا واردکننده هم شده است.


Panamera 4S Turbo

از اشتوتگارت تا تهران

اگر نمودار استقبال از خودروهای لوکس را تصور کنیم شیب تندی به سمت بالا خواهد داشت. هر نمودار نقطه ماکسیمم دارد و در حال حاضر این جایگاه متعلق به دستپخت ژرمن هاست. جدا از حد اعلای کیفیت ساخت و فناوری روز که پورشه را یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا نگه می دارد، خوی اشراف گونه این چهارچرخ ها چیزی است که حتی خارج از مرزهای ایران هم به عنوان محصولاتی اشرافی شناخته می شونداما چرا تولیدات این برند جدا از سیراب کردن عطش خاص بودن، تا این حد محبوب هستند؟ جواب این سوال را باید در تنوع آپشنالی هر کدام از مدل های پورشه جست و جو کرد.


کسی که توانایی خرید این رده از خودروها را دارد دستش نسبت به سایر برندها بازتر است تا با توجه به بودجه اش مدل محبوب را حتی با امکانات محدودتر با برند پورشه صاحب شود. این یعنی پورشه سواری و بالا بردن ولوم کلاس، با قیمتی همپای لندکروزها که این روزها به چشم عادی شده است! پس به پولداران محترم می توان این حق را داد که عشق شان به پورشه را مخفی نکنند.

در این رابطه بد نیست بدانید مدل پانامرا 4S توربو با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومانی اش گرانترین عضو این خانواده محسوب می شود؛ خودرویی که با موتور پنج لیتری هشت سیلندرش می تواند هر سرعت و شتابی را به راننده اش هدیه کند. در مقام دوم هم 911CareraS را شاهدیم که با ارزش یک میلیارد و 150 میلیونی در بازار دست خیلی ها را از خریدش کوتاه کرده است. در ادامه شاسی بلند محبوب این روزها کاین تورو حضور دارد که برای خریدش یک میلیارد و 80 میلیون تومانی نیاز دارید. مبلغی که خورده آن یعنی 80 میلیون می تواند خیلی ها را به آرزوی داشتن خودروی شخصی نسبتا رده بالا برساند!

قیمت: یک میلیارد و 300 میلیون

ویژگی خاص: پرشتاب ترین خودروی حال حاضر ایران

رقبا: پورشه 9114، BMW630 کوپه

Ferari 458 Spider

مانکن های ایتالیایی

حرف ایتالیایی ها شد و بد نیست نگاهی به یک رکوردشکن داشته باشیم. معرفی می کنیم؛ فراری 458 اسپایدر کردوک اتومات دو در قرمز! همانطور که نام طولانیدارد، تعداد صفرهای جلوی مبلغ آن را هم به سختی می توان شمرد. این خودرو با ارزش 204 هزار و 483 دلاری، در ایران حدود هشت میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. جدا از این مانکن جذاب که چشم همه را گرد کرد، تا مدت ها کسی فکر نمی کرد روزی پای برندی به ایران باز شود که برای پورشه محبوب خط و نشان بکشد. ما ایرانی ها که از تولیدات ایتالیایی تنها با برندهایی مثل فیات و ولوو و این اواخر آلفا رومئو آشنا شده بودیم، همزیستی با یک مازراتی بسیار خوشایند است. البته شاید برخلاف مدل های مرسدس، BMW و پورشه محصولات این برند سه شاخ زیاد در خیابان ها تردد نداشته باشند ولی بازار پررونق عرضه و تقاضای آن را نمی توان نادیده گرفت.


حتی پارک شدن یک مازراتی در پارکینگ خانه هم می تواند در رقابت افسارگسیخته این روزها بسیار قابل توجه باشد چرا که برای نشستن پشت رل این دوستان باید فکر مبالغ زیر یک میلیارد تومان را از ذهن بیرون کرد.در این خانواده کواتروپور ته S به عنوان یک جنتلمن، گرانترین برادر بوده و با یک میلیارد و 410 میلیون تومان درصدر جدول ایستاده است. بعد از آن می توان سراغ نمونه اسپورت تر و جذاب گرن کابریوفول 2014 رفت که تنها 10 میلیون تومان ارزانتر است! گرن توریزمو هم به عنوان برادر دو قلوی گرن کابریو با موتور 4.2 لیتری 8 سیلندر پرقدرتش با ارزش یک میلیارد و 110 میلیون تومان انتظار طرفداران متمولش را می کشد.

قیمت: حدود 8 میلیارد تومان!

ویژگی خاص: یکی از 10 خودروی برتر اسپورت جهان

رقبا: ندارد

Mercedes S500

مرسدس بنز و حضور همیشگی

اگر دکمه فوروارد را بزنیم تا از دوره پلاک موقت مدل های مرسدس بگذریم و به رسمی شدن پلاک آنها برسیم، شرایط جدیدی را خواهیم دید. این بار خریداران با خیال راحت مدل مورد پسند را از کاتالوگ واردکننده انتخاب کرده و پس از تحویل سوئیچ، با آسودگی خاطر آرزوی رانندگی با مرسدس را برآورده می کنند. البته این وسط بحث تفاوت قیمت مدل های با قیمت های جهانی به شدت توی ذوق می زد چرا که با شرایط گمرکی و ورود آنها به ایران حتی تا سه برابر قیمت واقعی آنها، بودجه برای خریدشان نیاز است.چیزی که البته جلوی ذات جاه طلب ما ایرانی ها را نخواهد گرفت. با اینحال جای شکرش باقی است که به موازات قدمت این برند در بازار خودرو، مدل های متنوع با قیمت های گوناگونی برای خریداران لیست می شوند که خب نباید فراموش کرد که کف قیمت ها مدل های جدید 2014 از حدود 300 میلیون تومان شروع می شود که خب باز هم مبلغ کمی نیست.


نباید فراموش کرد همین چند وقت پیش بود که یکی از مدل های سری لوکس S با نام S500d بسیار خبرساز شد و با قیمت یک میلیارد و 445 میلیون تومانی اش حواس خیلی ها را پرت کرد. اگرچه مرسدس پیش از این با CL600 کوپه یک میلیارد و 60 میلیونی وارد این باشگاه شده بود ولی در حضور رقیب ایتالیایی و هموطنان آلمانی تقریبا حرفی برای گفتن نداشت. در ادامه لیست گرانترین های مرسدس، به SL500 و ML350 می رسیم که به ترتیب با قیمت های 940 و 890 میلیون تومانی شان از گرانترین وارداتی های کشور محسوب می شوند.

قیمت: یک میلیارد و 445 میلیون

ویژگی خاص: پرامکانات ترین خودروی حال حاضر ایران

رقبا: LiBMW750، مرسدس CLS550

منبع: روزنامه هفت صبح

کد خبر 29846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    2 0
    اینها رو به انهایی بگویید که حتی زمانی که ثبت سفارشها باطل شده و ثبت جدیدی هم نشده بازهم اجازه وارد شدن اینها را عده ایی میدهند و صد البته برای بقیه جیزززه.