افزایش معنادار آلاینده های هوا

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از افزایش معنادار آلاینده های هوا در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: افزایش سن معاینه فنی خودروها و توزیع سوخت غیر استاندارد از دلایل رشد چشمگیر آلاینده ها در چند سال اخیر است.

به گزارش «پرشین خودرو»، دکتر رحمت اله حافظی با بیان اینکه از سال 88 آلاینده های هوا به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد، گفت: در این سالها ما مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش سن معاینه فنی خودروها از 2 به 5 سال را داشتیم و همچنین سوخت غیر استاندادی که وسط پتروشیمی تولید می شد، وارد بازار شد. ما پس از عرضه این سوخت شاهد آلوده شدن شهرهایی مانند شیراز که به شهر گل و بلبل معروف بود و غبارآلود شدن شهر کاشان یا سنندج را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمانهای متولی باید با عرضه سوخت غیر استاندارد مقابله کنند، افزود: برای کاهش آلاینده ها دستورالعمل مورد غفلت قرار گرفته کاتالیست های خودرو ابلاغ شود. همچنین کارگروه آلودگی هوا سطح نظارتش به تهران تامین داده شود زیرا بسیاری از مشکلات در اطراف شهر تهران و خارج از نظارت این کارگروه است.

به گفته حافظی، برای کاهش آلودگی هوا باید واردات خودرو و موتور سیکلت هیبریزی در دستو کار قرار گیرد و عموم مردم از پمپ حرارتی تاچ در خودروشان برخوردار شوند.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی هوا حاکمیتی است گفت: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند این مشکل ملی را حل کند اما خوشبختانه با اطلااع رسانی های انجام شده است دغدغه عمومی برای کاهش آلودگی هوا در مردم ایجاد شده به طور مثال پیش از این وزارت بهداشت آمار فوت شدگان ناشی از آلودگی هوا را اعلام نمی کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری های کمیسیون سلامت برای پلمپ کاخانه های آلاینده که داخل شهر تهران فعالیت می کنند گفت چندی پیش یکی از کارخانه های ریخته گری در منطقه 18 را بستیم، این کارخانه 20 سال پیش دستور پلمپ آن صادر شده بود اما با نفوذ صاحبان این کارخانه این دستورالعمل اجرایی نمی شد و هنوز هم این نگرانی وجود دارد که متولیان این کارخانه با نفوذی که دارند پلمپ را بشکنند و مطالبه ما از قوه قضاییه آن است که از این عمل ما صیانت کنند و اجازه فک پلمپ را ندهند.

حافظی همچنین از پلمپ کارخانه دیگری در همین منطقه خبر داد و گفت: این کارخانه شن سازی نیز بزودی پلمپ می شود و کمیسیون سلامت شورا در حال مقدمات اجرای آن است.

 

کد خبر 29872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha