خودرو هنوز با تعرفه 90درصد وارد می‌شود

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: افزایش تعرفه 5درصدی واردات خودرو تاثیر چندانی بر بازار این خودروها نخواهد گذاشت بلکه تنها به نفع خودروسازان داخلی خواهد بود.

جلال ریخته‌گر قدیمی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: طی چند ماه گذشته رکود قابل توجهی که بر بازار خودرو حاکم بود در نتیجه افزایش تعرفه خودروهای بالای 2500سی سی رخ داد، اما در حال حاضر تصویب این مصوبه مجلس باعث جولان خودروسازان داخلی و انحصار به وجود آمده توسط آنها در بازار خودرو خواهد شد. وی با اشاره به بی‌کیفیت بودن خودروهای داخلی گفت: حال با تصویب این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان فرصت مطلوبی را برای عرضه خودروهای بی‌کیفیت خود به بازار داخلی خواهند یافت.‌ این کارشناس خودروهای وارداتی اظهار کرد: هم اکنون تعرفه خودروهای بالای 2500 سی سی 140درصد است و همچنین واردات برخی خودروهای سواری لوکس با توجه به آپشن‌های آن خودرو هنوز با تعرفه 90 درصد صورت می‌گیرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز، پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت الحاق به ماده واحده لایحه بودجه را با 140 رای موافق، 26 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. مطابق این مصوبه، عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت فوب (قیمت روی کشتی) افزایش می‌یابد و درآمد حاصله به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. به گزارش ایسنا، در صورتی که قسمت هزینه‌ای این بند به تصویب برسد این درآمد تا سقف 150 میلیارد تومان به منظور تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.
کد خبر 30014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • - ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    13 2
    تقاضا میکنیم دولت محترم این 5% را از روی همین 80%-90%تعرفه فعلی بردارد و نه تنها تعرفه سال آینده را افزایش ندهد بلکه طبق قرار آنرا به 40% برساند تا حداقل شاهد خودروهایی داخلی و چینی بی کیفیت با قیمتهای 60-70 میلیونی نباشیم. در صورتیکه همین خودروها قیمت اصلیشان بین 6000تا 9000دلار است.و ضرر افزایش این خودروها از سود خرید آمبلانس بیشتر است.
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    2 0
    واقعا که مجلس بیخبر از دنیایی داریم 5% هم دوباره اضافه کردند که با پولش امبولانس بخرن ای خدا دردمون رو به کی بگیم امبولانس مگه چقدر قیمتشه اخه که میخواید باز قیمت ماشین ها رو بالا ببرید.
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    3 0
    میخواهید کمبود منابع را برای خرید امبولانس تامین کنید از جیب مردم!! و تقویت کنید ارابه های مرگ خودرو سازان داخلی را با ان تولیدات عصر یخبندان!!درغ از یک فکر منطقی در این مملکت!!
  • رضاس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    3 0
    واقعا عجب قدرتی دارند این مافیای خودروساز.عجب قدرتی وای.خودروی بی کیفیت یعنی هدرروی انرژی و سرمایه مردم وکشور و آلایندگی بیشتر و سکته وسرطان و بیماریهای دیگر و بعد آمبولانس وارد کنند این مریضها رو که بانی وباعثش معلومه برسونه بیمارستان!!وای عجب قدرتی !وای عجب استدلالی!وای عجب تدبیری!!!!
  • رستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 0
    تازه آمبولانس ها هم که بنز اشپرینتر است و ایرانخودرودیزل بدون گمرکی سی کی دی میاره حتی این آمبولانسها هم از مدل قدیمتر واردشده بودن.به عکسها در نت نگاه کنید تا فرق اشپرینتر جدید رو با اینجاییها متوجه شوید! یعنی حتی از سروته آمبولانس هم زده اند بعد 5% از...
  • صدای مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اگه تعرفه کاهش پیدا کنه و خودرو ایمن با آلودگی کمتر وارد بشه شاید دیگه نیازی به آمبولانس نباشه همیشه پیشگیری بهتر از درمانه و هزینه کمتری داره ولی تو مملکت ما برعکس شاید می خواهند اشتغال زایی کنند