خودروهای برقی فقط یک طرح است

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی تاکسیرانی اعلام کرد: ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی تنها یک طرح از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بوده و نیاز به بسترسازی مناسب در این زمینه دارد.

شاهین مظفری در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: اجرایی شدن این طرح در ناوگان تاکسیرانی مستلزم برنامه ریزی دقیق بوده و اول باید جایگاه‌های شارژ برقی این خودروها ساخته شود و بعد واردات این نوع خودروها صورت بگیرد. وی بیان داشت: سازمان تاکسیرانی در حال بررسی این طرح پیشنهادی بوده و پذیرفتن این موضوع توسط مسوولین سازمان هنوز مشخص نیست چراکه تامین این خودروها، عرضه آن به جای خودروهای فرسوده و همچنین قیمت تمام شده آن از موضوعات مهمی است که باید به طور جدی و دقیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مظفری در ادامه تصریح کرد: ساخت جایگاه‌های شارژ برقی این خودروها هزینه‌هایی را برای دولت در پی خواهد داشت که باید با تخصیص اعتبارات و بودجه توسط دولت این امر میسر شود. این در حالی است که، قائم ‌مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: 8 هزار و 800 خودرو پیکان تاکسی در تهران وجود دارد که چندین برابر آلاینده‌تر از خودروهای معمولی موجود است. بهروز با بیان اینکه در بودجه سال آینده به ترویج خودروهای پاک نیز اشاره شده است، گفت: خودروهای برقی و پاک به جمع تاکسی‌ها می‌پیوندد و 10 هزار خودرو تاکسی به صورت برقی جایگزین خودروهای فرسوده تاکسی می‌شود. وی ادامه داد: خودروهای پاک نیازی به دریافت مجوز ورود به محدوده‌های زوج و فرد و طرح ترافیک را ندارند. قائم‌مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: موتورسیکلت‌ها سه برابر خودروهای استاندارد فعلی آلودگی ایجاد می‌کنند و روزانه بیش از 500 هزار موتورسیکلت وارد شهر می‌شوند. وی با بیان اینکه باید معاینه فنی را جدی‌تر بگیریم گفت: معاینه فنی به دست نمایندگان مجلس کم‌اهمیت شده است و باید نسبت به ایجاد اهمیت برای آن اقدام شود. بهروز یادآور شد: هر کسی که بیشتر آلودگی ایجاد می‌کند باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کند.
کد خبر 30084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    وزارت نیرو و برق تهران به عنوان یکی از دلسوزان سلامت شهروندان حمایت کامل خود را در ارتباط با طرح خودرو های پاک(برقی) برای شهرها اعلام کرده است و ازنظر فنی نیز همه امکانات لازم را دارد . و بطورکلی موافق توسعه مصرف درست برق است و تبلیغات ان برای صرفه جوئی فقط ناظر بر مصرف غلط برق است. البته برای تامین زیرساختهای لازم دولت بایستی مسئله نقدینگی صنعت برق راحل کند