کاهش تعرفه واردات خودرو در شرایط فعلی منطقی نیست

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد شورای رقابت مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی را نامناسب دانست و گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو به خودروسازان آسیب می‌رساند.

محسن بیگلری در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اشاره به اینکه هم اکنون با کاهش تولید خودروهای داخلی مواجه هستیم افزود: به طور کلی با کاهش تعرفه واردات خودرو موافقم زیرا به نفع مصرف‌کننده است اما با توجه به شرایط کنونی صنعت خودرو کشور این امر آسیب فراوانی به خودروسازان می‌رساند و موجب رکود بازار خودروهای داخلی خواهد شد. وی اظهار کرد: به طور کلی نباید انتظار داشت که میزان تعرفه واردات خودرو در ایران مانند سایر کشورهای منطقه به صورت قابل توجهی کاهش یابد اما با افزایش تولید خودرو و حمایت دولت از خودروسازان می‌توانیم بازار رقابتی مطلوبی را با خودروسازان خارجی به وجود آوریم و نگران کاهش تعرفه واردات و تاثیر نا مطلوب آن بر صنعت خودرو نباشیم. این در حالی است که معاون امور صنایع وزیر صنعت اعلام کرده است: کاهش تعرفه واردات خودرو بعید است. حسن صالحی نیا با بیان اینکه شورای رقابت در جایگاه تعیین تعرفه واردات خودرو نیست، درباره پیشنهاد این شورا برای کاهش میزان تعرفه واردات خودرو در سال 93 اظهار داشت: هر ساله پیشنهادات مختلفی برای تعیین تعرفه واردات کالاها مطرح می شود که در نهایت با نظر کمیسیون ماده یک به عنوان کمیسیون تخصصی تصویب و توسط دولت ابلاغ می شود. وی با اشاره به اینکه دولت در بخشنامه جدید خود تکلیف واردات گروه کالایی 10 را مشخص کرده است، افزود: براساس بخشنامه دولت واردات خودرو به استثنای خودروهای بالای 2500 سی سی حتی آنهایی که در گروه کالایی 10 قرار دارند با دو برابر سود بازرگانی صورت خواهد گرفت. معاون امو صنایع وزیر صنعت اضافه کرد: کماکان امکان ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی سی وجود ندارد. وی ضمن بیان این که وزارت صنعت در موضوع خودرو نیز همانند سایر کالاها پیشنهاداتی را برای تعرفه واردات به عنوان نظر کارشناسی مطرح نموده است، گفت: در مجموع با توجه به پیشنهادات مطروحه می توانم بگویم تعرفه خودرو نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نمی یابد. صالحی نیا تصریح کرد: براساس جمع بندی که در کمیسیون ماده یک انجام شده با توجه به حجم موتور تعرفه های مختلفی مطرح است که در حال حاضر هنوز به جمع بندی کافی نرسیده ایم ولی به محض جمع بندی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
کد خبر 30311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    13 0
    خیلی جالبه این همه خودرو بالای 2500 در کشور در حال تردد حالا که باید بر اساس قانون هر ساله10 درصد تعرفه واردات کاهش پیدا کنه میگین نمیشه واقعا چه قدر باید مردم تاوان خودروهای داخلی رو بدن و پول زیاد خرج کنند؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    14 0
    پس معلوم مردم امارات از مردم ما بیشتر حق دارند چون تعرفه واردات در اونجا فقط 5 درصد تازه بدون در نظر گرفتن حجم موتور و... آخه این طور حمایت تا کجا؟
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    14 0
    آقا تا کی میخواین به این صنعت مرده خون تزریق کنین 30 ساله به این بهانه به مردم ظلم کردید کافی نیست بجای این کار سهام خودرو سازیتونو به چهار تا شرکت برتر دنیا بفروشید تا هم کارگراتون بیکار نشن هم ماشین درست حسابی تولید بشه نکنه ازین میترسین که اون موقع حساب کتاب بیاد تو کار دست و پاتون بسته شه
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 13
    اره بهتره که تعرفه رو ببریم بالا تا خودرو ساز ها به پیشرفت های علمی پیشتری برسن و خودرو های با کیفیت تری بسازن
  • محمد رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    16 0
    این اقای به حساب عضو کمیسیون انگار خودش رو تافته جدا بافته از مردم می بینه یا که عضو هیئت ... ایران هست که همچین حرفی می زنه اخه مرد حسابی عقل و شعورت کجا رفته مثل روز روشنه که کاهش تعرفه واردات به نفع مردم هست اگر یکم انصاف داشته باشی هیچ وقت همچین حرفی نمیزدی نگاه نکن خودت پولداری نشستی اونجا سر برج نشده هیچ کاری نکردی پول می ریزند تو جیبت مردم با بدبختی پول درمیارند انوقت بیایند ماشین های ... که امثال شما از سودش جیب ها تون رو پر می کنید بخرند و انوقت ماشین های خودتون رو که نگاه می کنید همه ماشین های وارداتی و اخرین سیستم دنیا هستند
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    18 0
    اقای محسن بیگلری شما نکنه ... خودروسازان داخل هستی یا منافعی داری؟ خودت ماشینی که سوار میشی میشه بگید چی هست ؟ خودروسازان ضربه میخوردند این چه حرفیه خوب به ... که ضربه می خورند یک عمر پدر مردم رو در آوردن بس نیست هنوز؟
  • علیرصا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    2 0
    بازم شماووزیرصنعت بگویید صنعت خودرو انحصاری نیست دیگه میخاید براش چکارکنید که تاهرقیمتی که دلتون خاست روی این خودروهای بیکیفیت بگذارید