کد خبر 30702
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
رانندگی در یک روز آفتابی با خورشیدسوزها

پرشین خودرو: تصور کنید دیگر لازم نیست بنزین بزنید و نگران گم شدن کارت سوخت و افزایش قیمت و... باشید شاید در سال های گذشته این رویایی بیش نبود اما با پیشرفت تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی این رویا هر روز بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، جالب است که بدانیم اولین خودروی خورشید سوز در اواسط دهه ۵۰ میلادی طراحی و ساخته شد که با محدودیت های زیادی روبرو بود اما به مدد طراحی های مدرن اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه کاربردی ساختن این خودرو ها مشاهده می شود.
امروز در استرالیا ؛ چین ؛ آلمان ؛نروژ؛ ایتالیا؛ ژاپن و ایالات متحده آمریکا صحبت از ماشین ها ؛ اتوبوس ها ، قطارها ؛ قایق ها و هلیکوپتر های خورشیدی است که تا سال ۲۰۲۰ محیط زیستی فارغ از آلاینده ها برای شهروندان به ارمغان آورند.


قطار خورشیدی ویلی
به گزارش الف، اولین قطاری که صدردصد با پنل های خورشیدی کار می کند اخیرا در نروژ شروع به کار کرد. ویژگی بارز این قطار قابلیت جابجایی کابین پر از مسافر – نه محدود به ۴-۵ نفر- با سرعت ۱۵ مایل در ساعت است که برای گردشگری ایده آل به حساب می آید.




سولار ایمپالس
اولین هواپیمای خورشیدی که توانست در یک پرواز آزمایشی فاصله سانفرانسیسکو تا نیویورک را طی کند هر چند که آسیبی به یکی از بال هایش وارد آمد. این هواپیما در سال ۲۰۱۵ پرواز رسمی خود را به عنوان اولین هواپیمای خورشیدی با قابلیت پرواز در شب و سرعت ۴۰ مایل در ساعت آغاز خواهد کرد.


قایق خورشیدی تورانور
اولین وسیله نقلیه خورشیدی است که در سال ۲۰۱۲ با ۶۰ مسافر و سرعت ۵ تا ۱۴ گره دریایی دور دنیا را پیمود .


اتوبوس خورشیدی تیندو
اولین اتوبوس برقی جهان در استرالیا نه تنها بدون سوخت که بدون پول کار می کند و ۴۰ مسافر را با اینترنت رایگان و خدمات رفاهی دیگر در سطح شهر آدلاید جابجا می نماید.
به گفته شهردار آدلاید تیندو سالانه به ازای ۷۰۰۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن از آلایندگی محیط می کاهد.


سولارکوپتر
این هلیکوپتر خورشیدی در حال حاضر مسافت های کوتاه را طی می کند اما مدل های بعدی آن به منظور گشت؛ بازرسی و عملیات نجات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کد خبر 30702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha