فرصت های مناسب خودروسازشدن را از دست داده ایم

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو و قطعه، 92 را سال سختی برای صنعت خودرو کشور دانست و تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی را از مهمترین عوامل آن برشمرد.

سید حسین امیری در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: افزایش بیش از حد و ناگهانی قیمت خودرو در ابتدای امسال شُکی را در بازار به وجود آورد و خریداران خودرو را دچار تردید کرد که همین عامل موجب رکود در بازار خودرو و انتظار مردم برای خروج از این شرایط شد. وی اذعان داشت: کاهش تولید خودرو، افزایش قیمت ارز و مواد اولیه هم از جمله عواملی بود که در مقطعی موجب افزایش قیمت خودرو شد اما این گرانی خودرو برای افراد خاص با توان مالی بالا چندان اهمیتی نداشت و تنها به قشر متوسط جامعه آسیب رساند. این کارشناس صنعت خودرو و قطعه تصریح کرد: متاسفانه صنعت خودرو کشور در 3 سال اخیر فرصت‌های مناسبی را برای خودروساز شدن از دست داده است که باید از حضور خودروسازان مطرح دنیا بیشترین بهره را برده و این همکاری و مشارکت باید با هدف انتقال تکنولوژی و دانش فنی صورت بگیرد نه اینکه منجر به در دست گرفتن بازار توسط خودروسازان دنیا شود. امیری، راه نجات صنعت خودرو را مشارکت با طراحان مطرح خودرو در دنیا دانست و گفت: باید در تعامل با شرکت های خودروسازی خارجی از فن آوری های روز دنیا در طراحی خودرو بهره گرفته وبه ساخت کارخانجات تولید قطعات خودرو با همکاری قطعه سازان خارجی بپردازیم تا بتوانیم با ارتقا کیفیت رضایت مشتریان را جلب کنیم.
کد خبر 31058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    6 0
    با منافع خیلی ها در تضاد خواهد بود پیشرفت در صنعت خودرو ..........
  • کاله ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    وضعیت فعلی صنعت خودرو ناشی از شرایط سیاسی جاری کشور است مادام که تحریم ها برقرار باشند هیچ خودروساز مطرحی روی خوش نشان نخواهد داد و گزینه ای جز خودروسازان نوپدید چینی که بسیاریشان پیشینه ایی بیشتر از تعداد انگشتان دو دست ندارند باقی نخواهد ماند.