افشای نام شرکتهای متخلف واردکننده خودرو

پرشین خودرو: عضو تحقیق و تفحص از فساد در صنعت خودروسازی کشور ضمن افشای نام برخی از شرکتهای واردکننده خودرو با ارز مرجع تاکید کرد که برخی از این شرکتها «شبه دولتی» هستند و نام مسئولان عالی رتبه دولت پیشین در آنها دیده می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، بالاخره پس از گذشت یک سال و نیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش خود از ماجرای واردات خودروهای لوکس را در صحن علنی مجلس قرائت کرد. خبر واردات خودروهای لوکس را اولین بار مرضیه وحید دستجری، وزیر بهداشت دولت دهم علنی کرد و گفت که با ارز مرجع به جای دارو، خودرو لوکس وارد کشور می شود. این افشاگری برای او به قیمت برکناری اش تمام شد. اما حالا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مهر تایید بر حرفهای وزیر معزول زده و تاکید کرده که خودرو با ارز مرجع وارد می شده و به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می رسیده است. البته این گزارش، نماینده ارومیه و عضو تحقیق و تفحص از فساد در صنعت خودروسازی کشور را قانع نکرده است. او در گفتگو با تدبیر ضمن افشای نام برخی از شرکتهای واردکننده خودرو با ارز مرجع تاکید کرد که برخی از این شرکتها «شبه دولتی» هستند و نام مسئولان عالی رتبه دولت پیشین در آنها دیده می شود. قاضی پور گفت: در گزارشی که دوشنبه ۲۶اسفندماه در مجلس درباره افزایش واردات خودرو به ایران قرائت شد چندین اشکال جدی وجود دارد. وی افزود: در این گزارش به نقش مسئولین عالی رتبه دولتی در ورادات خودرو اشاره نشده است. در مجلس گفته شد که نام برخی افراد در این ماجرا وجود دارد اما گفته نشد که این افراد مقام مسئول و تصمیم گیرنده بوده اند.» قاضی پور ادامه داد: دومین اشکال این بود که گفته نشد کدام شرکت ها و چگونه ماشین وارد کرده اند. گفته نشد کدام شرکت ماشینهای گرانقیمتی مثل میتسوبیشی آی ایکس، وارد کرده است؟ من اسامی همه اینها را دارم و می دانم کدام شرکت ماشینهای یک- دو میلیاردی وارد کرده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اسامی این شرکتها گفت: اسامی که من دارم یک صفحه نیست بلکه چندین و چند صفحه است. شرکت بازرگانی و تجارت مهتا خزر، شرکت الکترا، شرکت بازرگانی آریا، آلفا موتور، آسان موتور، تجارت نگین خودرو و راه و پل دیانا از جمله این شرکت ها هستند که با مقیاس های بالای ۲۰۰ تا ۵۰۰ عدد خوردو وارد کرده است. وی تاکید کرد: این در حالی است که بسیاری از این شرکت ها شبه دولتی هستند. شرکت راه و پل دیانا نمایندگی خودروهای اُپل و آئودی در ایران است. این شرکت همان شرکتی است که پس از روی کار آمدن محمد رویانیان در باشگاه پرسپولیس اسپانسر این تیم شد. شهریورماه ۱۳۹۰ رویانیان به پرسپولیس رفت و اواخر آبان همان سال آرم «اپل» به جای آرم «بانک شهر» بر پیراهن سرخ پوشان پرسپولیس نقش بست. این در حالی است که یکی از حواشی حضور رویانیان در پرسپولیس این بود که او به جای دستمزد خودروهای لوکس به فوتبالیستها می دهد و خودرو لوکس جای پول نقد را در قراردادهای بازیکنان پرسپولیس گرفته است. قاضی پور با اشاره به سومین اشکال موجود در این گزارش گفت: این گزارش بعد از ۴ماه و نیم در مجلس قرائت شد در صورتی که این موضوع برخلاف ماده ۱۵۰ آیین نامه داخلی مجلس است. به گزارش دنیای خودرو، عضو تحقیق و تفحص از واردات خودرو همچنین اظهار داشت: در سال ۹۰ نسبت خودروهای وارداتی به خودروهای تولید داخل ۲درصد بود. در سال ۹۱ این رقم به هشت و در سال ۹۲ به ۱۶درصد رسیده است. یعنی در طول ۲سال واردات خودرو نسبت به تولید آن ۸برابر شده و از ۳۹هزار خودرو وارداتی در سال ۹۰ به ۶۲هزار خودرو در سال ۹۲ رسیده است. او تاکید کرد: این در حالی است که این خودروها با ارز مرجع آمده است. خانم دستجردی که احمدی نژاد او را برکنار کرد جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد! او هم گفت که چرا با ارز مرجع ماشین لوکس وارد می کنید.
کد خبر 31191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    1 0
    ... به انهایی که با پول مملکت بجای اینکه دارو برای مریض ها وارد کنند میرند ماشین های لوکس مثل پورشه وارد می کنند و از همه مهم تر اینکه هیچ برخورد قاطعی با اینها نمیشه واقعا اینکه هر کی هرکیه راست میگن قانون تو ایران مثل تار عنکبوتی هست که فقط ضعیف ها رو گیر می اندازد به واقع درسته !