کد خبر 31393
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
گران‌ترین خودروهای پلیس در جهان+تصاویر

پرشین خودرو: عملیات تعقیب و گریز بین پلیس و مجرمان برای برخی از نیروهای پلیس در سراسر جهان هیجان‌آورتر و جذاب‌تر است چراکه به تجهیزات کامل‌تر و خودروهای قوی‌تری مجهز هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مقابله با فروشندگان موادمخدر، منتقل کردن اعضای اهدایی بدن و ارتقاء امنیت جاده‌ها، بخشی از وظایف اصلی نیروهای پلیس در کشورهای مختلف دنیا است و در اختیار داشتن خودروهای پرسرعت و قوی در اجرای بهتر این ماموریت‌های مهم نقش موثری دارد.

بنابر گزارش «تاپ‌کریمینال‌جاستیس‌دگریز»، نیروهای پلیس در بیشتر مناطق جهان از میشیگان گرفته تا دوبی، مالکان خودروهای لوکس و گران‌قیمت همچون کامارو، فراری و لامبورگینی هستند و به رغم آن که تمامی این خودروها در عملیات تعقیب و گریز به کار نمی‌روند اما به هر حال در انجام برخی عملیات‌های مهم نقش دارند و حتی می‌توانند در تحکیم روابط بین پلیس و جامعه نیز موثر باشند.

در فهرست زیر به 10 مورد از سریع‌ترین خودروهای پلیس در جهان و کمک‌هایی که این خودروهای لوکس به نیروهای پلیس در سراسر جهان می‌کند اشاره شده است:

شورلت کامارو SS در دوبی

در ماه مه سال 2013 میلادی، پلیس دوبی یک نوع خودروی پرسرعت شورلت کامارو را به دیگر اتومبیل‌های خود افزود. شتاب صفر تا 100 این خودرو 4.7 ثانیه و بالاترین سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

کادیلاک CTS –V GCo در آمریکا

این خودرو در مدت زمان موقتی به جمع خودروهای دپارتمان پلیس بلومفیلد اضافه شد اما پس از گذشت 30 روز مجدد به جنرال موتور بازگردانده شد. با این خودرو می‌توان 262 کیلومتر را در ساعت طی کرد.

 

خودروی کادیلاک در آمریکا

لکسوس IS-F GCo در هومبرساید - انگلیس

دپارتمان پلیس هومبرساید در شمال انگلیس در سال 2009 میلادی این خودرو را که 270 کیلومتر در ساعت سرعت دارد به جمع خودروهای خود افزود. این خودرو به دو رادیوی مدرن، چهار دوربین و یک صفحه مانیتور مجهز است که به سرنشینان آن اجازه می‌دهد به اطلاعات ملی پلیس در جاده دسترسی داشته باشند.

خودروی لکسوس در هومبرساید

اسپایکر C8 اسپایدر GCo در فلوولند - هلند

پلیس «فلوولند» در هلند در سال 2006 میلادی این خودرو را که 301 کیلومتر در ساعت سرعت دارد به دیگر خودروهای خود افزود. این خودرو بیشتر در رژه‌ها و گردهمایی‌های عمومی به نمایش گذاشته می‌شود.

خودروی اسپایکر در فلوولند

آئودی R8 GTR GCo در آلمان

بیشترین سرعت این خودرو 325 کیلومتر در ساعت است که می‌تواند در تعقیب و گریز مجرمان کمک‌کننده باشد. اگرچه از این خودرو بیشتر برای نمایش استفاده می‌شود اما نسبت به دیگر خودروهای گشتی از امنیت بالاتری برخوردار است.

خودروی آئودی در آلمان

لامبورگینی گالاردو LP560 – 4 GCo‌ در ایتالیا

در سال 2004 میلادی شرکت تولیدکننده خودروی لامبورگینی یک دستگاه از این خودرو را به پلیس ایتالیا به مناسبت بزرگداشت صدوپنجاه و دومین سالگرد تاسیس این سازمان هدیه کرد و دومین خودروی این مدل نیز سال بعد به خودروهای پلیس این کشور اضافه شد. این خودرو با سرعت 327 کیلومتر در ساعت برای کاهش مدت زمان حضور در محل حادثه توسط نیروی پلیس استفاده می‌شود.

فراری FF GCo در دوبی

خودروی فِراری FF GCO اولین خودروی پرسرعتی نیست که در میان خودروهای پلیس دوبی قرار دارد، هرچند این نوع خودروی فِراری به نیروهای پلیس زن اختصاص دارد. این خودرو که در سال 2013 میلادی به دیگر خودروهای پلیس این شهر اضافه شد 335 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

خودروی فراری در دوبی

لامبورگینی آونتادور LP 700-4 GCo در دوبی

در آوریل 2013 میلادی این نوع خودرو به جمع خودروهای پیشگیری از جرم این شهر اضافه شد و سرعت آن 349 کیلومتر در ساعت است.

خودروی لامبورگینی در دوبی

آستون مارتین وان 77 GCo‌ در دوبی

این خودرو جزء اتومبیل‌های کمیاب در جهان است که 77 مدل آن در جهان وجود دارد و می‌توان مسافت 354 کیلومتر را در ساعت با آن پیمود.

خودروی آستون مارتین در دوبی

برابوس راکت GCo‌ در آلمان

شتاب صفر تا 100 این خودرو 3.2 ثانیه است و بیشترین سرعت آن 362 کیلومتر در ساعت گزارش شده هرچند به عنوان خودروهای گشت‌زنی برای پلیس این کشور استفاده نمی‌شود.

خودروی برابوس راکت در آلمان

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «دی‌ریچست»، همچنین 10 کشور دارنده گران‌قیمت‌ترین خودروهای پلیس در جهان عبارتند از:

- دوبی – بوگاتی ویرون با قیمت چهار میلیون دلار

خودروی بوگاتی ویرون در دوبی

- آلمان – مرسدس بنز برابوس راکت CLS با قیمت 580 هزار دلار

خودروی برابوس در آلمان

- انگلیس – لامبورگینی مورسیلاگو با قیمت 380 هزار دلار

خودروی لامبورگینی در انگلیس

- ایتالیا – لامبورگینی گالاردو با قیمت 248 هزار دلار

خودروی لامبورگینی در ایتالیا

- آفریقای جنوبی – لامبورگینی گالاردو با قیمت 248 هزار دلار

خودروی لامبورگینی در آفریقای جنوبی

- قطر – پورشه پانامرا با قیمت 175 هزار دلار

خودروی پورشه پانامرا در قطر

- ابوظبی – نیسان CT-R با قیمت 100 هزار دلار

خودروی نیسان در ابوظبی

- اتریش – پورشه 911 با قیمت 99 هزار دلار

خودروی پورشه در اتریش

- استرالیا – لوتوس اگزیج با قیمت 84 هزار و 300 دلار

خودروی لوتوس اگزیج در استرالیا

- آمریکا – داج چارجر با قیمت 46 هزار دلار

خودروی داج چارجر در آمریکا

 

کد خبر 31393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha