کد خبر 31809
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
خودروهای عتیقه چند میلیون دلاری

پرشین خودرو: از زمانی که خودرو برای اولین بار اختراع شد افراد زیادی به دنبال این بودند تا بتوانند به حداکثر سرعت در این وسایل دست یابند. افراد بسیار دیگری نیز به دنبال زیباترین مدل ها بودند و هزاران دلار برای خودروی خود هزینه می کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در طول 128 سال زمان عمر صنعت خودرو، شرکت ها و طراحان مختلف از سراسر جهان همواره در حال رقابت برای تولید بهترین اتوموبیل ممکن هستند.
در این فهرست از خودروهای قدیمی خودروهایی از کلاس های مختلف همانند: مسابقه ای، شهری، جاده ای و ... غیره قرار دارند. هرکدام از این خودروها زیبایی خاصی به همراه دارند که نشان از ذهن طراحان زمان خود است.


The 1932 Alfa Romeo Tipo B
قیمت : 5.6  میلیون دلار

تولید شده در سال 1932 برای مسابقات Grand Prix، P3 توانست مفهوم جدیدی در طراحی خودروهای مسابقه ای را تعریف کند. این خودرو با 260 اسب بخار قدرت، این اتوموبیل به اندازه یک چهارم خودوهای فرومول یک سال 2009 توان دارد. این مدل در سال های 1932 تا 1935 توانست برنده 26 مسابقه باشد.


The 1929 Mercedes-Benz 38/250 SSK
قیمت: 7.4 میلیون دلار

SSk یا Super sport Kurz یک اتومبیل لوکس مسابقه ای است که بر اساس اصل مرسدس بنز ساخته شده است. این خودرو آخرین طراحی فردیناند پورشه است. با 300 اسب بخار قدرت و موتور عظیم 7.1 لیتری این خودرو در دهه 30 توانست در مسابقات جهانی مقاماتی عالی کسب کند.


The 1965 Shelby Cobra Daytona Coupe
قیمت: 7.7 میلیون دلار

به گزارش بازار خبر، خودرو محبوب جوانان در دهه 60 میلادی، این مدل توانست به عنوان یکی از معدود خودروهای آمریکایی باشد که توانایی رقابت با فراری را به دست آورد.
طراحی زیبا و چشمگیر و قدرت بالای این خودرو حتی برای فراری هم بیش از اندازه بود. این خودرو توانست در چندین دوه از مسابقات مقام قهرمانی به دست آورد. آخرین مدل این اتومبیل با قیمت 7.7 میلیون دلار به فروش رسید. بالاترین رقمی که تاکنون برای یک خودروی Gt  آمریکایی پرداخته شده است.


The 1961 Ferrari 250 GT SWB California Spyder
قیمت: 8.6 میلیون دلار

خودرویی که زمانی در اختیار تعدادی از مشهورترین بازیگران هالیوودی قرار داشت و در چندین فیلم مختلف نیز خودنمایی کرده بود. این اتومبیل به موتوری 3 لیتری 12 سیلندری مجهز بود و می توانست به راحتی با خودروهای مسابقه ای بسیاری رقابت کند.


The 1947 Mercedes-Benz 540K Special Roadster
قیمت: 9 میلیون دلار

قبل از اینکه به تولید خودروهای خودش رو آورد، فردیناند پورش موتور عظیم این خودرو را طراحی کرد.  در حالی که موتور 5.4 لیتری این اتومبیل را به هیولایی قدرتمند تبدیل می کند، بنده زیبای آن نیز باعث می شود تا هر فردی نیز جذب آن شود. این خودرو در طول زمان در اختیار افراد مشهور بسیاری همانند هیتلر و جیمز والتر بوده است.


The 1931 Bugatti Royale Type 41 Kellner Coupe
قیمت: 9.8 میلیون دلار

گفته شده که بوگاتی در نظر داشته تا خودرویی را تولید که فقط افراد مشهور و ثروتمند توانایی در اختیار داشتن آن را داشته باشند. بر خلاف بیشتر اتومبیل های این فهرست، بوگاتی 1931 برای مسابقه طراحی نشده بود. بلکه مخاطب آن افراد ثروتمند بودند. این اتومبیل در سال های قبل از جنگ جهانی توانست عنوان لوکس ترین خودروی جهان را به دست آورد. از این مدل تنها 6 عدد تولید شد و 3 عدد از آن ها به خریداران شخصی فروخته شدند. گفته شده که پادشا اسپانیا یکی از این افراد بود.


The 1931 Duesenberg Model J
قیمت: 10.3 میلیون دلار

خودروی Model j  1931 برای ثروتمندانی ساخته شده بود که حتی در دروان بحران های اقتصادی نیز توانایی هزینه های چندصد هزار دلاری را داشتند. هدف اصلی طراحان این خودرو تولید یک اتومبیل بود که بتواند عناوین سریعترین، بزرگ ترین و گران ترین خودرو در آمریکا را به دست آورد. اولین مدل این خودرو در سال 1938 تولید شد و مدل بهبود یافته آن در سال 1931 با موتوری قدرتمندتر با توان 400 اسب بخار تولید شد. از این خودرو یک عدد به پادشاه وقت اسپانیا فروخته شد. در حال حاضر 400 عدد Model J در بازار جهانی یافت می شود که البته قیمت هرکدام بیش از 10 میلیون دلار است.


The 1957 Ferrari 250 Testa Rossa
قیمت: 27.5 میلیون دلار

یکی از گران ترین خودروهای فراری ، این اتومبیل به عنوان نمادی از اتومبیل های مسابقه ای با سقف باز محسوب می شود. این خودو در دهه 1950 توانست در چندین مسابقه بین المللی پیروز شود و مقامی عالی کسب کند. قیمت مدل های صفر این خودرو در حدود 27 میلیون دلار است و مدل های کارکرده آن با توجه به میزان کارکرد بیش از 12 میلیون دلار قیمت دارند.


1954 Mercedes W196R
قیمت: 29.6 میلیون دلار

خودرویی که با نام "پیکان آبی" شناخته می شود. این خودرو به عنوان یکی از انحصاری ترین خودروهای جهان در زمان تولید محسوب می شد. در میان 10 عدد خودرو از این مدل که در حال حاضر در جهان موجود است، تنها یک عدد در اختیار شخص قرار داردو بقیه یا در اختیار مرسدس است یا در اختیا موزه های اتوموبیل.
این اتومبیل پیروز مسابقات فرمول یک سال های 1954 و 1955 بود و توانست در میان محصولات سایر شرکت ها به زیبایی بدرخشد.


1937 Bugatti Type 57SC Atlantic
قیمت: 40 میلیون دلار

هنگامی که بوگاتی 57SC ساخته شد، کسی فکر نمی کرد که از این مدل تنها 4 عدد ساخته شود. امروزه تنها دو عدد از این شاهکار مهندسی در جهان باقی مانده. این اتومبیل با استفاده از آلیاژی مخصوص ساخته شده به نام الکترون (Elektron) ، بدنه آن نیز با وجود اینکه در سال 1937 طراحی شده شباهت زیادی به خودروهای دهه 50 دارد و افراد بسیاری باور دارند که خودروهای دهه 50 از این مدل الهام گرفته اند.

کد خبر 31809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha