کد خبر 32225
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
لوکس‌ترین وارداتی های فروردین+جدول

پرشین خودرو: بازار خودرو در سال ۹۳ روزهای پر حاشیه ای را سپری می کند و قیمت انواع خودرو به خصوص خودروهای وارداتی به واسطه افزایش قیمت ارز افزایش قابل توجهی داشته است. این در شرایطی است که واردات خودروی سواری به کشور در فروردین ۹۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۳۴۸.۳۵ و ۳۴۴.۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین وزن خودروهای وارداتی هم در ماه قبل به ۴۰۰۰ تن رسید که ۳۳۷.۴۶ درصد رشد نسبت به فروردین ۹۲ نشان می‌دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودرو سواری در فروردین امسال از نظر ارزشی سهمی معادل ۲.۰۸ درصد از کل ارزش واردات کالای کشور را به خود اختصاص داده و میانگین قیمت هر خودرو سواری وارداتی طی فروردین ماه سال ۱۳۹۳ مبلغ ۲۲ هزار و ۶۸۲ دلار بود که نسبت به سال گذشته با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شده است.
براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران، امارات، کویت و کره جنوبی سه مبدا اصلی واردات خودرو به ایران در فروردین ماه سال جاری بودند. اگرچه امارات به تنهایی سهمی معادل حدود ۹۰ درصد از کل واردات خودرو ایران را به خود اختصاص داده است.
این در حالی است که از ابتدای امسال شرکت‌های خودروسازی داخلی و وارداتی با کاهش عرضه و قطع فروش نقدی و پیش فروش بسیاری از خودروها، محصولات تولیدی را نه از طریق نمایندگی‌های رسمی فروش بلکه توسط دلال‌ها و با قیمت‌های بالاتر در حاشیه بازار عرضه و عملا زمینه گرانی ۳۰۰هزار تومانی تا بیش از ۱۰میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی و رونق دلالی با وجود وعده‌های قبلی تثبیت قیمت را فراهم کرده‌اند.
در همین رابطه محسن صالحی نیا معاون امورصنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفته است با توجه به مشخص بودن سیاست ها ، عرضه و تقاضای خودرو تعدیل خواهد شد.
صالحی نیا گفته است تعرفه وارادات انواع خودروها که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.
به گزارش نماینده، در شرایطی که بهمن ماه سال گذشته محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به دلیل تاثیر احتمالی بر نرخ ارز فعلا ممنوع است اما بررسی ها در این مورد ادامه دارد. هم اکنون واردات خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی آزاد است و به دلیل اینکه خواسته بخش خصوصی تثبیت نرخ ارز و کنترل تورم است، واردات این خودروها همچنان ممنوع اعلام شده است.البته دولت قرار است بررسی های بیشتری در خصوص آزادسازی واردات خودرو داشته باشد تا اگر تاثیر بر نرخ ارز نداشتند، در ممنوعیت واردات تجدیدنظر شود. همچنان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است و بر همین اساس ارزش خودروهای وارداتی کاهش پیدا کرده است.
اما در فروردین سال ۹۳ گرانقیمت ترین خودرو وارداتی بنزSl۵۰۰ به ارزش گمرکی ۱۷۷۰۸۴ دلار است که ارزش این خودرو در بازار حدود یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان است. به گزارش نماینده به نقل از نامه نیوز، در جدول زیر گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به کشور در فروردین ۹۳ آمده است:

خودرو

ارز واردات(دلار)

قیمت بازار (ریال)

بنزSl۵۰۰      

۱۷۷۰۸۴

۱۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

مازراتی  کواترو پورته   

۱۳۴۸۸۰

۱۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بی ام و ایکس ۵         

۷۱۵۵۶

۸,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بنز ML۳۵۰            

۶۸۰۶۶

۱۱.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا لندکروز GRJ۲۰۰L                

۵۴۴۶۴

۴.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

بنز E ۲۰۰                        

۵۳۵۳۸

۳.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰

بی ام و ۵۲۸ سال ۲۰۱۴            

۴۷۷۳۵

۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بی ام و             

۴۳۹۶۵

۳,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

بنز c۲۰۰                     

۴۱۶۷۴

۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا لکسوس ES۲۵۰        

۳۳۰۳۸

۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 
کد خبر 32225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha