کد خبر 32973
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
70 درصد خودروها به دلالان می‌رسد

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: حداکثر 30 درصد مردم موفق می‌شوند خودروهای مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروسازان خریداری کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودروها، دلالان و واسطه‌ها و سرمایه‌های سرگردان به شدت در این حوزه فعال هستند. وی با بیان این‌که دلالان و واسطه‌ها به دلیل سال‌ها فعالیت در بازار خودرو به فرآیندهای فروش خودروسازان آشنا شده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ خودروسازان هیچ راهکاری برای تشخیص و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی از دلالان بازار خودرو ندارند. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ در نتیجه در شرایطی که فروش فوری و مستقیم خودروسازان آغاز می‌شود این دلالان هستند که به دلیل سال‌ها فعالیت و تبحر خود موفق به خرید محصولات عرضه شده می‌شوند. وی به ایسنا گفت: ‌این در حالی است که در صورت آزادسازی قیمت خودرو و تعیین آن در حاشیه بازار، بساط رانت‌خواری و دلالی جمع‌آوری شده و قیمت‌ها در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت. نعمت‌بخش با بیان این‌که با خروج دلالان از این حوزه تقاضای خودرو در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در نتیجه موفقیت مصرف‌کنندگان واقعی در خرید مستقیم از خودروسازان را شاهد خواهیم بود.
کد خبر 32973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف كننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    حال با اين توجيهات من درآوردي آمدند و خودرو را باز هم گران كرديد. وقتي مصرف كننده نتواند خودروي گران بخرد باز هم كه بازار به دست دلالان است. برويد يك فكر اساسي كنيد ............