کد خبر 33043
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کلاهی که جعبه سیاه موتورسوار است

پرشین خودرو: کلاه ایمنی گاردین یک ابزار کاملا یکپارچه و پیوسته است که موتورسوارها با پوشیدن آن از اینکه در اطراف‌شان چه می‌گذرد، خبر دار می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، کلاه ایمنی گاردین که در نمایشگاه واقعیت افزوده 2014 معرفی شده و به تایید دپارتمان حمل‌ونقل هم رسیده است دارای یک بورد اندروید، دو دوربین با زاویه دید گسترده و بخش‌هایی از عینک Epson Moverio است.

این کلاه یک ابزار کاملا یکپارچه و پیوسته است که موتورسوارها با پوشیدن آن می‌توانند همیشه بدانند که در اطراف‌شان چه می‌گذرد. همچنین دوربین اپسون به موتورسوار اطلاعاتی از جمله دید دوربین عقب، سرعت و مسیر حرکت را نشان می‌دهد.

 

سازنده این  کلاه می‌گوید:  گاردین همچنین توانایی ضبط تصاویر را هم دارد. همه چیز به صورت فعالانه ضبط می‌شود ولی وقتی یک تصادف رخ بدهد، تمام تصاویر ضبط شده در حافظه موجود در کلاه ذخیره می‌شوند. در واقع این کلاه یک جعبه سیاه در داخل خود دارد.

به گزارش فارس، ریان شیرمن، مدیر و موسس FUSAR Technologies در نمایشگاه جهانی واقعیت افزوده سال 2014 می‌گوید: من پشت ترافیک صبحگاهی روی موتور خود نشسته بودم که ناگهان یک راننده بی‌دقت از پشت با موتور من تصادف کرد و من را از موتورم به جلو پرتاب کرد وهمین حادثه جرقه‌ای برای یک اختراع  شد.

 نرم‌افزار این کلاه به گونه‌ای طراحی شده که با کمک دوربین‌ها خطرات احتمالی را شناسایی کند، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، محصول نهایی می‌تواند قبل از وقوع حادثه به موتورسوار اخطار بدهد. شیرمن همچنین برنامه دارد که کنترل صوتی را هم به این محصول اضافه کند. در خوشبینانه‌ترین حالت سال آینده میلادی شاهد عرضه این کلاه کاسکت هوشمند به موتورسواران خواهیم بود.

کد خبر 33043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha