کد خبر 33144
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
خودروهای مورد علاقه آقایان!+تصاویر

پرشین خودرو: طبیعتاً علاقه آقایان به ماشین‌بازی بیشتر از خانم‌ها است. اما آمار نشان می‌دهد مردها برای برخی از مدل‌ها سر و دست می‌شکنند!

به گزارش «پرشین خودرو»، نیاز به دلیل و برهان خاصی ندارد که بفهمیم اصولاً آقایان به نسبت خانم‌ها علاقه بیشتری به خودرو دارند.

می‌توان این علاقه را گذاشت به‌حساب بحث مادیات، مسابقات و استفاده بیشتر از آن‌ها.

اما به عقیده کارشناسان، آن قسمتی از مغز که مربوط به هیجان می‌شود، در آقایان بزرگ‌تر است.

در حقیقت خودروهای زیبا با چهره‌های خشن، پیشرانه‌های پرقدرت و ابعاد بزرگ برای آقایان جذابیت بیشتری دارند.

به گزارش بازار خبر، در یک نظرسنجی طولانی‌مدت که توسط نشریه معتبر فوربس انجام گرفت، معلوم شد که آقایان به این 10 خودرو علاقه بیشتری دارند.

تنها نماینده از ایتالیا

مازراتی GranTurismo

میزان علاقه: 84 درصد

قیمت: شروع از 126 هزار دلار

این‌طور تصور می‌شد که از بین برندهای مطرح سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی، علاقه اصلی آقایان بین فراری و لامبورگینی باشد. ولی حقیقت آن است که بر اساس آمار، مردها بیشتر مایل‌اند که مازراتی را به‌عنوان یک اسپرت ایتالیایی انتخاب کنند. آن‌هم مدل فوق‌العاده‌ای چون گرن‌توریسمو. بهترین ویرایش این خودرو نسخه Sport آن است. کوپه‌ای زیبا که مجهز به یک پیشرانه 4691 سی‌سی هشت سیلندر V شکل با زاویه مرکزی 90 درجه است. خروجی این خودرو 454 اسب‌بخار در 7000 rpm و گشتاورش 520 نیوتن‌متر در دور موتور 4750 rpm ثبت شده است. این خودرو با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ZF آلمان تولید می‌شود. شتاب صفر تا صد آن 4.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 318 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

 

سلطان شاسی بلندهای لوکس

کادیلاک Excalade

میزان علاقه: 84.3 درصد

قیمت: شروع از 64 هزار دلار

وقتی هامر H2‌ وارد بازار همه مجذوب آن ظاهر پرابهت و توانمندی‌های فوق‌العاده‌اش شدند؛ اما این غول نظامی فاقد آپشن‌های استاندارد بود. در حالی که که ویرایش پیکاپ خودرویی چون کادیلاک اسکلید در نوع خودش یک لوکس فول‌آپشن تلقی می‌شد. یکی هیولای واقعی از جنرال‌موتورز که به لطف ابعاد خیره‌کننده و مشخصات فنی عالی، بی‌رقیب شده است. در ویرایش‌های جدید این خودرو شاهد نصب یک پیشرانه حجیم 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل هستیم. قدرت خروجی آن 403 اسب‌بخار و گشتاورش 565 نیوتن‌متر اعلام شده است. بد نیست بدانید کادیلاک فوق با آن فرم مکعبی شکل بدنه و زوایای چهارگوشی، از نظر آیرودینامیک یکی از بدترین نمرات را کسب کرده است.

محبوب‌تر از S کلاس و سری 7

آئودی A8

محبوبیت: 84.4 درصد

قیمت: شروع از 75 هزار دلار

همیشه واقعیت بازار با آنچه تصور می‌شود،‌ تفاوت عمده‌ای دارد؛ یعنی اغلب فکر می‌کنیم بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین سدان لوکس آلمانی یا باید مرسدس‌بنز S کلاس باشد و یا ب‌ام‌و 7-Series؛ اما اگر حقیقت را بخواهید فروش آئودی A8 از هر دوی آن‌ها بیشتر است. یک لوکس بی‌ادعا که از نظر کیفیت و کارایی واقعاً می‌تواند برای رقبا خطرناک باشد. ویرایش‌های جدید A8 با آن‌همه آپشن و امکانات قیمت چندان گران‌تری نسبت به هم‌وطنان خود ندارند. بهترین ویرایش این خودرو نسخه‌ای است با پیشرانه 6299 سی‌سی 12 سیلندر W شکل که توانسته 493 اسب‌بخار نیرو و 625 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جای تعجب است که با این هیولا می‌توان صفر تا صد را در 7.3 ثانیه پیمود و بعد از آن به سرعت نهایی 210 کیلومتر در ساعت رسید.

اسطوره رالی‌بازی و اسپرت‌بازی

سوبارو Impreza WRX

میزان علاقه: 84.7 درصد

قیمت: شروع از 26 هزار دلار

پیروز نبرد خونین و تن به تن سوبا ایمپرزا و میتسو لنسر، بهترین گزینه برای آقایان رالی دوست و جوانان اسپرت‌پسند شد. در بین کدام خودروساز اروپایی و آمریکایی می‌شود چنین خودرویی با چنین قابلیت‌هایی پیدا کرد که چنین قیمتی داشته باشد. ژاپنی‌ها به این تولیدات خود می‌نازند. یکی از بهترین مدل‌های سوبارو ایمپرزا ویرایش WRX است که سال‌هاست از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری با توربوشارژرهای TD04 بهره می‌برد. قدرت خروجی آن 227 اسب‌بخار با 320 نیوتن‌متر گشتاور است. درست مثل خودروهای حرفه‌ای رالی،‌ برای آن نیز از سیستم کنترل لغزش دیفرنسیال بهره گرفته شده است. با این موجود می‌شود صفر تا صد را در فقط 5.8 ثانیه طی کرد. در نسخه‌های ویژه که با کاهش وزن شدیدی روبه‌رو شده‌اند،‌ این رقم به 4.7 ثانیه نیز کاهش می‌یابد.

همه دوستش دارند

ب‌ام‌و M3

میزان علاقه: 85.1 درصد

قیمت: شروع از 60 هزار و 100 دلار

به گزارش بازارخبر، باید اعتراف کرد گزینه‌ای نیست که تنها منحصر به علاقه آقایان باشد. آمار نشان می‌دهد یکی از خودروهای انتخابی خانم‌ها نیز هست. او را پیر و جوان نیز می‌پسندند. همه‌چیز این خودرو آدم را عاشق می‌کند. از طراحی باوقار و قدری جسور گرفته تا آن مشخصات فنی استادانه. باید اعتراف کرد که ب‌ام‌و با این محصولش برگ برنده را مقابل مرسدس‌بنز C کلاس و آئودی RS5 انداخته بود. پدیده فوق محبوبی که دارای پیشرانه‌ای 4 لیتری هشت سیلندر V شکل به قدرت 414 اسب‌بخار در 8300 rpm با 400 نیوتن‌متر گشتاور در 3900 rpm‌ بود. شتاب صفر تا صد آن فقط 4.6 ثانیه است. یک‌چهارم مایل یا 402 متر را در 12.4 ثانیه با سرعت 182 کیلومتر در ساعت طی می‌کند. سرعت نهایی‌اش 327 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

تانکی در لباس وانت

شورولت Silverado

میزان علاقه: 86.4 درصد

قیمت: شروع از 26 هزار دلار

در آمریکا مردها به دو چیز علاقه شدیدی دارند؛ یکی مک‌دونالد و دیگری سیلورادو. این پیکاپ یکی از کارآمدترین وسایل نقلیه‌ای است که تا کنون ساخته شده است. از حرکت در مسیرهای بی‌نهایت ناهموار سنگی، گِلی و ماسه‌ای گرفته تا کار کردن در آب و هوای داغ و سرد و شرجی. شورولت با این پیکاپ برای خودش فروش چشم‌گیری را دست و پا کرد. شکی نیست که بهترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن، همان نمونه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکلی است که 420 اسب‌بخار نیرو در 5600 rpm و 624 نیوتن‌متر گشتاور در 4100 rpm‌ تولید می‌کند. بد نیست بدانید این خودرو تا کنون 11 بار موفق به دریافت بهترین خودروی سال از سوی مجلات مختلف شده است.

سوپراسپرت به سبک عضلانی

شورولت Corvette

میزان علاقه: 86.9 درصد

قیمت: شروع از 51 هزار دلار

سؤال مهم درباره این خودرو این است که چرا نباید محبوب باشد؟ هر چیزی که باید داشته باشد را یک‌جا دارد. از طراحی زیبا و ایمنی گرفته تا قدرت خیره‌کننده و امکانات. تازه این در حالی است که روی نسل هفتم آن باز هم شاهد رشد کیفی هستیم. این خودرو یکی از معدود سوپراسپرت‌های عضلانی آمریکایی‌هایی است که ژاپنی‌های سخت‌گیر و اروپایی‌های تعصبی عاشقش هستند. پیشرانه غران آن دارای حجم 6.2 لیتری با آرایش هشت سیلندر V شکل است. قدرت خروجی‌اش 455 اسب‌بخار با گشتاور 624 نیوتن‌متری ثبت شده است. شتاب صفر تا صد کوروت‌های جدید تنها 3.8 ثانیه است. این خودرو به مجرد رونمایی از سوی مجله‌های موتورترند و کار اند درایور به‌عنوان خودروی سال برگزیده شد.

سخت‌جان‌ترین هیولا

فورد F150

میزان علاقه: 87 درصد

قیمت: شروع از 25 هزار دلار

تقریباً با کمی اغماض می‌توان گفت که تفاوت خاصی با جرثقیل ندارد. درست همانند آن قدرتمند و پایدار است. مثل یک زره‌پوش توانایی پیمایش دارد و مانند یک موتورسیکلت مسابقه‌ای جسور و چابک است. داریم درباره پرافتخارترین پیکاپ دنیا صحبت می‌کنیم. محصولی که فورد آن را از سال 1948 یک‌سره تولید و الان نسل سیزدهم خود را تجربه می‌کند. جالب است بدانید پیشرانه پایه این خودرو نمونه‌ای است 4.6 لیتری هشت سیلندر با قدرت 248 اسب‌بخاری؛ اما در حقیقت فوردهای F150 بیشتر به خاطر نسخه نهایی خود معروف هستند؛ یعنی همان ویرایش 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل که توانسته 411 اسب‌بخار نیرو در 5500 rpm و 588 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 rpm تولید کند.

 

هاچ‌بکی از فضا

فولکس‌واگن Golf

میزان علاقه: 87.5 درصد

قیمت: شروع از 20 هزار دلار

با پرفروش‌ترین خودروی تاریخ آشنا شوید. محصولی که طبق آمار بیش از 29 میلیون دستگاه از آن تولید و فروخته شده است. رمز موفقیت گلف در فراگیر بودنش است. هم اسپرت هم خانوادگی. این است که خیل عظیمی از مشتریان را در سرتاسر دنیا به خودش جذب می‌کند. در هفتمین نسل از تولیدات گلف به سر می‌بریم. دورانی که می‌توان از ویرایش R تا دندان مسلح آن بهره گرفت. برای این خودرو یک پیشرانه 1984 سی‌سی چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که می‌تواند 296 اسب‌بخار نیرو در 5500 rpm‌ و 380 نیوتن‌متر گشتاور را در 1800 rpm فراهم کند. با این مدل می‌شود صفر تا صد را در فقط 4.9 ثانیه پیمود. سرعت نهایی‌اش نیز به دلیل رعایت قوانین روی 250 کیلومتر در ساعت به صورت الکترونیکی قفل شده است.

 

آقای پادشاه

پورشه 911

میزان علاقه: 88.2 درصد

قیمت پایه: 84 هزار دلار

کسی مخالف است؟ تمام پسر بچه‌ها از سنی که کم‌کم به خودرو علاقه‌مند می‌شوند، آرزوی داشتن یک پورشه 911 را دارند. این خودروی یکی از سنتی‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین سوپراسپرت‌های تاریخ است. از همان نسل اول که در سال 1963 رونمایی شد تا همین مدل 2014 تغییر خاصی در چهره آن صورت نگرفته است. پدیده‌ای که خیلی‌ها با آن موافق‌اند و البته منتقدین سرسختی نیز دارد. در جدیدترین ویراش این ابرخودروی آلمانی می‌توان شکوه یک پیشرانه فوق مهندسی 3.8 لیتری شش سیلندر با آرایش خوابیده را مشاهده کرد. پیشرانه‌ای که می‌تواند به آسودگی هرچه تمام‌تر 560 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این خودرو یکی از اولین مدل‌هایی بود که توانست از جعبه‌دنده‌های مدرن 7 سرعته دو کلاچه بهره بگیرد و کاری کند که صفر تا صد در فقط و فقط 2.9 ثانیه پیموده شود.

 

 

کد خبر 33144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha