کد خبر 33729
۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

پرشین خودرو: عباس وفایی، هنرمند باسابقه تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون صبح امروز - یکشنبه - دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، این هنرمند در سال 1336 در شهرستان ساری به دنیا آمد.

از سال 1350 فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد و در سال 1373 به جمع هنرمندان رادیو پیوست.

وی در نمایش‌های رادیویی متنوعی به عنوان بازیگر حضور داشته است.
 


 

وفایی همچنین در آثار تلویزیونی و سینمایی گوناگونی به ایفای نقش پرداخته و آخرین نقش‌آفرینی او در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری بوده است. وفایی در «مختارنامه» در نقش خادم عبدالله بن زبیر به ایفای نقش پرداخته است.

وفایی پس از بازی در سریال «امام علی(ع)‌» همبازی داریوش ارجمند در سریال شیخ مفید شد.

مرحوم وفایی در زمان حیاتش در مصاحبه‌ای شرکت کرد و درباره اینکه چرا اغلب برای بازی در کارهای تاریخی دعوت می‌شود؟ گفت: شاید به دلیل ظاهری است که دارم، چون این ظاهر باعث می‌شود، کار گریمورها راحت‌تر شود و این نوع گریم به من کمک می‌کند بهتر بتوانم نقش‌های تاریخی بازی کنم. اما حضورم در سریال‌های تاریخی به این معنا نیست که نتوانم نقش‌های دیگری را بازی کنم، بلکه من خیلی به نقش‌های متنوع علاقه دارم، اگر فرصت بیشتری به من داده شود، بهتر می‌توانم توانمندی‌هایم را به نمایش بگذارم. اما فرصت برایم خیلی کم بود و حمایتی هم از من نشد که بتوانم بعد از این همه سال به آن جایگاهی که باید برسم.

به گزارش ایسنا، او درباره رادیو هم گفته است: ما از لحاظ کیفیت نمایش رادیویی مشکلی نداریم و در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در جهت بهبود وضعیت تولید نمایش افتاده است، اما از لحاظ شرایط هنرمندان تنها راه‌حل این است که کار بیشتری تولید شود تا هم هنرمندان مشغول کار باشند و هم از لحاظ مالی بتوانند نیازهای زندگی‌شان را برطرف کنند.

بازی در نمایش «آنا کریستی» به کارگردانی مجید حمزه از دیگر کارهای این هنرمند فقید است.

کد خبر 33729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha