جلسات خودروسازان با شورای رقابت

پرشین خودرو: معاون فروش و بازاریابی سایپا با بیان اینکه هم‌اکنون تعهدات خود را مطابق قیمت‌های گذشته انجام می‌دهیم گفت: به‌محض آنکه ۵ شرط شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها و شفاف‌سازی قراردادها میسر شد تعهدات خود را با شرایط جدید انجام می‌دهیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدعلی قادری با بیان این که شرکت خودروسازی سایپا همچنان تعهدات خود در قبال مصرف‌کنندگان را مطابق قیمت‌های گذشته انجام می‌دهد، اظهار داشت: شورای رقابت 5 پیش‌شرط را برای شرکت‌های خودروساز جهت دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات اعلام نموده است که هم اکنون در حال تبادل اطلاعات خود با این شورا برای اجرای 5 شرط هستیم. وی با اعلام اینکه کنار این موضوع در حال بررسی و شفاف سازی قراردادهای خود با مصرف کنندگان هستیم افزود: در جلسه هفته گذشته شورای رقابت نمایندگان دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور اسناد و اطلاعات خود را در شفاف سازی قراردادها به شورای رقابت ارائه کرده‌اند اما هنوز به تصمیم نهایی در این رابطه دست پیدا نکرده‌ایم. قادری اضافه کرد: هم اکنون تعهدات خود را مطابق قیمت‌های گذشته انجام می‌دهیم اما به‌محض آنکه 5 شرط شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها و شفاف سازی قراردادها میسر شد تعهدات خود را با شرایط جدید به مصرف کنندگان ارائه می‌کنیم. به گزارش تسنیم، رضا شیوا رئیس شورای رقابت پیش از این با اشاره به اینکه شورای رقابت به‌محض اعلام فرمول جدید قیمت گذاری خودرو قیمت‌های جدید محصولات شرکت‌های خودروساز را هم به آنها اعلام کرده است، اظهار داشت: در مدل سال گذشته شورای رقابت فقط فرمول دستور العمل قیمت گذاری خودرو را بیان می‌کرد اما این بار علاوه بر دستور العمل؛ قیمت‌های جدید نیز با مطابقت فرمول اعلام شده است. وی با بیان این که خودروسازان مختارند افزایش جدید قیمت خودرو را اعمال نکنند، افزود: اما رعایت 5 اصل اساسی فرمول جدید خودرو امری الزامی است و خودروسازان باید آنها را اجرایی نمایند. رئیس شورای رقابت اضافه کرد: یکی از نکات مثبت دستور العمل جدید شفاف سازی قیمت‌ها و قراردادهای خودروسازان است به‌نحوی که در حال حاضر مشغول بررسی قراردادهای خودروسازان در انواع فروش‌ها هستیم که به‌محض نهایی شدن آن را اعلام خواهیم کرد. وی ضمن بیان این‌که قراردادها و میزان تولید خودروسازان باید در قالب 5 شرط شورای رقابت و با موافقت این بخش صورت گیرد، افزود: حداکثر تا اوایل هفته آینده شفاف سازی قرارداد خودروسازان توسط شورای رقابت انجام و اعلام خواهد شد.
کد خبر 33927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کل ملت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    مجلسی های محترم،قوه محترم قضائیه، بازرسی کل کشور و وزیر صنعت و معدن آستین بالا بزنید و مافیای خودرو را نابود کنید . مگر این هم یکی از صنایع کشور محسوب نمی شود .مگر وابسته به مجلس سنا و سازمان ملل است که چندین سال است خون ملت را میخورند .به ملت جفا میشود تو را بخدا کوتاه نیایید.زودتر سروسامان به این دو شرکت خودروساز بدهید. ملت به حل جریاناتی مثل 1+5 خوشبین هستند که حل میشود ولی به جریان مافیایی خودرو شک دارند .انشاءلله که در طول ماه مبارک رمضان مردم جشن پیروزی دولت را نسبت به خودروسازان بگیرند