کد خبر 33948
۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
ماشین دوچرخه+تصاویر

پرشین خودرو: صنعتگران خودروساز ماشین دوچرخه‌ای طراحی کرده‌اند که ترکیبی از نیروی انسان و ماشین است که میزان تولید گاز کربنیک را 6 تن در سال کاهش می‌دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ماشین دوچرخه با قابلیت کاهش 6 تنی گاز کربنیک در سال/ طی کردن 27 کیلومتر بدون راننده، محققان صنعت خودروسازی اتومبیلی طراحی کرده‌اند که نیمی از آن دوچرخه و نیم دیگری از آن خودروی الکتریکی است.
این ماشین که جزء وسایل نقلیه پایدار برای آینده محسوب می‌شود، طوری طراحی شده که انرژی تولید شده توسط رکاب دوچرخه و موتور، تولید انرژی خورشیدی را هماهنگ کرده و به حداکثر می‌رساند.
این ماشین به گفته مخترع آن ترکیبی از نیروی انسان و ماشین است و تولیدکنندگان این ماشین نام Elf را برای آن برگزیده‌اند.
این ماشین الکترونیکی به دلیل آنکه هیچ آلودگی برای محیط زیست تولید نمی‌کند با نام خودرو سبز نیز شناخته می‌شود و قادر است تولید گاز کربنیک را تا حدود 6 تن در سال کاهش داده و با استفاده از انرژی 100 درصد خورشیدی صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های تولید به همراه آورد.
به گزارش دانشجو، این ماشین با سرعت 48 کیلومتر در ساعت و 160 کیلوگرم ظرفیت ترابری، دارای کارآیی یک خودرو معمولی است با این تفاوت که هنگامی که راننده احساس خستگی کند، موتور آن در طول روز می‌تواند به تنهایی 27 کیلومتر را طی کند.
 

 

کد خبر 33948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha