کد خبر 34102
۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
ابطال 6.1 میلیون کارت سوخت

پرشین خودرو: معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور با اشاره به طرح ابطال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت سوخت گفت: از ابتدای اجرای طرح یاد شده ۶۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسین هاشمی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان کارت‌های سوخت ابطال شده در کشور گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت سوخت مربوط به وسایط نقلیه فرسوده و فاقد پلاك و هویت و همچنین وسایط نقلیه فاقد فعالیت در چرخه حمل و نقل عمومی ابطال شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده خودروهای یاد شده به خاطر سن بالا و فرسودگی در حمل و نقل ترددی نداشته و در پارکینگ متوقف بودند.

هاشمی تصریح کرد: سهمیه کارت اتومبیل‌های حمل و نقل عمومی نیز علیرغم اینکه هیچ فعالیتی نداشته‌اند، بر اساس گزارشات واصله کارت‌هایشان در جایگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت در لیست ابطال قرار گرفتند.

سهمیه اتومبیل کرایه‌های غیرفعال از ۳۰۰ به ۶۰ لیتر تقلیل یافت

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه جاری طی جلسات متعدد که در ستاد حمل و نقل سوخت با متولیان حمل و نقل درون شهری و برون شهری برگذار شد، با پالایش اطلاعات؛ ۱۰۰ هزار کارت سوخت مربوط به موسسات اتومبیل کرایه در آزانس‌ها نیز از سهمیه ۳۰۰ لیتری به ۶۰ لیتر تقلیل و به سهمیه خودروی شخصی تبدیل شد.

تغییر کلاس ۱۰۰ هزار خودروی اتومبیل کرایه

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای ماه جاری ۱۰۰ هزار خودروی مربوط به موسسات اتومبیل کرایه و تاکسی تلفنی نیز تغییر کلاس پیدا کردند.

 ۲۶ هزار خودرویی كه نباید مشمول یارنه می شدند

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور همچنین گفت: در آموزشگاه‌های رانندگی نیز سهمیه ۲۶هزار خودرو به خودروی شخص تبدیل شد زیرا این اتومبیل‌ها خدماتی در حمل و نقل عمومی و یا جابجایی مسافر ارائه نمی‌کردند بنابراین نباید مشمول دریافت یارانه می‌شدند.

ابطال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت سوخت طی ۷ ماه

به گزارش ایلنا، هاشمی اقدام به ابطال کارت سوخت برخی خودرو‌ها را گام بزرگ دولت در زمینه صرفه جویی مصرف بنزین طی ۷ ماه گذشته عنوان و تصریح کرد: طی این ماه‌ها تعداد ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت سوخت که ماهیانه نیز شارژ می‌شدند از کل کشور شناسایی و جمع آوری شدند.

وی همچنین گفت: اقدامات دیگری از جمله اصلاح امور نیز در دست انجام است که در چارچوب مصوبات قانونی بوده و هیچ تبعات اجتماعی نداشته و ضمن اینکه تاثیر بسزایی در مصرف بنزین داشته و بزودی گزارش آنهم به عموم مردم ارائه می‌شود.

اقدامات جدید برای ساماندهی کارت‌های سوخت در راه است

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور تصریح کرد: از ابتدای سهمیه بندی بنزین تا کنون که کارت سوخت صادر شده بود هیچ پالایشی در کارت‌های سوخت صورت نگرفته بود و از ابتدای ۷ ماه گذشته طرح ساماندهی کارت‌های سوخت اجرایی شده و این روند ادامه خواهد داشت و همچنین بزودی ستاد اقدامات دیگری نیز با همکاری سایر وزارت خانه‌ها در دستور کار دارد كه بزودی توسط رئیس ستاد سوخت اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سهمیه بندی سوخت تا کنون ۲۴ میلیون کارت سوخت صادر شده که با ابطال ۶ میلیون کارت ۱۸ میلیون کارت باقیمانده است، گفت: با اجرای این طرح گام بزرگی در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت برداشته شد به نحوی که باید گفت تا کنون طرحی با این وسعت و سرعت و البته بدون تبعات انجام نشده بود.

۶میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین بصورت روزانه

وی تاکید کرد: اگر طرح ساماندهی کارت‌های سوخت در ستاد انجام نمی‌شد دولت باید یارانه ۶۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را می‌پرداخت که با این اقدام در منابع عمومی کشور صرفه جویی شد.

هاشمی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح ساماندهی کارت‌های سوخت ۶ میلیون لیتر بصورت روزانه و ۱۸۰ میلیون لیتر بصورت ماهیانه و از ابتدای اجرای طرح یعنی از۷ماه گذشته میزان ۶۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور یادآور شد: در سالهای گذشته نیز مصوبات طرح وجود داشته اما اجرایی نشده که با رویکرد دولت جدید و معاونت اجرایی رئیس جمهور و طی جلسات متعدد با استفاده از روشهای جدید مدیریتی و با استفاده از کار نرم افزاری انجام شد.

کد خبر 34102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha