توقع افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت‌ها را داشتیم

پرشین خودرو: معاون فروش ایران خودرو گفت: افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه ربطی به خودروساز ندارد. سقف افزایش میانگین قیمت خودرو ۳ تا ۶ درصد بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، عبدالله بابایی درخصوص اعلام قیمت‌های خودرو از سوی شورای رقابت افزود: سقف افزایش قیمتی که این شورا برای خودروساز منظور کرده 3 درصد بوده است و برای بعضی از خودروها 4 تا 5 درصد بوده است. کل افزایش قیمتی که به خودرو پژو 405 اس‌ ال‌ ایکس داده شد 3 درصد بوده است. افزایش اعلامی از سوی شورای رقابت نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهشی نیز بوده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود ابهام در مورد فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت افزود: این فرمول‌گذاری کاملا شفاف بوده و هیچگونه ابهامی وجود ندارد ولی متاسفانه هزینه‌های مالی شرکت خوردوساز در این فرمول لحاظ نمی‌شود که از لحاظ اقتصاد علمی صحیح ولی با توجه به شرایط محیطی وجود برای خوردوساز موردنیاز است. قیمت پایه که از الزامات ما بوده افزایش نیافت معاون فروش ایران‌خودرو افزود: افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه چه ربطی به خودروساز دارد ما توقعمان افزایش بیش از 20 درصدی بوده البته ما تابع قانون هستیم. این دو سه درصد افزایش‌ها که اعلام شده طی این دو روز همه به ما حمله‌ور شده‌اند. به عنوان مثال قیمت فروش خردادماه پژو 405 اس‌ال‌ایکس موتور تی‌یو5، 29 میلیون و 213 هزار و 700 تومان الان 30 میلیون 301 هزار و 728 تومان تقریبا 3 درصد افزایش یافته است. و همینطور پژو پارس سال که 32 میلیون 760 هزار تومان بوده است الان به 34 میلیون 884 هزار یعنی تقریبا 6 درصد افزایش یافته است. وی به نسیم گفت: با توجه به افزایش هزینه (منابع انسانی، مواد اولیه و...) به نسبت قیمت خودروها افزایش چندانی اضافه نشده است. بابایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چه زمانی قیمت کارخانه با بازار متعادل می‌شود، افزود: طی یکی دوماه آینده قیمت به حداقل بازار و کارخانه می‌رسد. خودروهای تحویل تیرماه یک ریال افزایش قیمت را نخواهند داشت معاون فروش ایران‌خودرو در خصوص وضعیت ثبت‌نام‌کنند‌گان محصولات شرکت که ماه‌های قبل انجام داده‌اند، افزود: طبق تعهداتمان به مشتری افرادی که تاریخ تحویل خودروهایشان مربوط به تیرماه بوده با مساعدت مدیرعامل هیچ افزایش قیمتی را ما برایشان منظور نخواهیم کرد و برای کسانی که تاریخ تحویل خودروهایشان به بعد از تیرماه است افزایش را خواهیم داشت.
کد خبر 34305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    15 1
    فعلا شما درشاديتان برقصيد
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    15 2
    حداقل 20 درصد یعنی: 405 --> 36 میلیون پارس --> 42 میلیون سمند --> 36 میلیون واقعا منصفانست، سال دیگه 30 درصد افزایش بدید که برسه به 50 میلیون
  • قلی زاده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    17 1
    چه خبره برادر من؟ مگه طلا درش استفاده کردین روز به به روز که کیفیتش بدتر شده ،من کارمند مگه حقوقم 3 برابر شده که ماشین شما بشه، با افتخار هم مصاحبه کردین من معاون هم چین درشکه سازی باشم از خجالت قایم میشم نه اینکه مصاحبه کنم!!!
  • فرزام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    10 1
    فقط یکسر بیاید به منطقه ازاد ارس ببینید که با این پولها میشه هیوندا و شورلت ...خرید نه اینکه .... خدا رحم کنه به ما .
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    10 0
    گران میکردی کی جلودارت بود !!!!!!
  • افخمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    10 0
    خجالت بکش
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    4 0
    فقط میتونم بگم خوش به حال عراق و افغانستان و امثالهم که تولید خودرو داخلی ندارند
  • حافظه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    405 سال 79 (پانزده سال قبل) با قیمت 12 میلیون تومان به فروش می رسید. با تشکر