کد خبر 34382
۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

پرشین خودرو: علم و فناوری، یکی از حوزه هایی است که در سال های اخیر به دلیل استقبال مخاطبان بسیار درآمدزا بوده و ثروت های هنگفتی را عاید سرمایه گذاران کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»،

بسیاری از سرمایه گذاران بخش های آی.تی و حوزه علم فناوری را زنان تشکیل می دهند. اما معمولا این بانوان ثروتمند را کمتر دیده یا می شناسیم درصورتی که نقش این زنان در شرکت هایی مانند اچ.پی، یاهو، مایکروسافت، گوگل و غیره ... مثال زدنی است.

معرفی ثروتمندترین زنان حوزه آی تی و فناوری در سال 2014 میلادی

* لی یوان پنگ

وی مدیر و موسس شرکت چینی با اسم "علی بابا" است. گروه علی بابا (Alibaba Group ) وب سایت معاملاتی آنلاینی مانند آمازون است که برای کسب و کار در این کشور تاسیس شده است. جالب است بدانید که هنوز کسی از حقوق این خانم ثروتمند اطلاعی ندارد.

 

* آنجلا آرندتس

مدیر عامل سابق شرکت بربری و عضو جدید اپل است. وی امسال به شرکت اپل پیوسته و مدیر بخش  Apple Store  است. حقوق وی رقمی بین 2 تا 3 میلیون دلار عنوان شده است. این موضوع در حالی مطرح می شود که سهام وی در شرکت اپل بیش از 76 میلیون دلار است.
 

امی هود

هود، اولین مدیر زن امور مالی واحد تجاری مایکروسافت است. درآمد وی حدودا 7.5 میلیون دلار است.

رنه جیمز

وی در عین اینکه مدیر شرکت اینتل است، یکی از مهمترین و همینطور تاثیرگذارترین اشخاص در این شرکت نیز محسوب می شود. درآمد وی حدودا 15 میلیون دلار عنوان شده است.



سوزان وژکیکی

وی در گذشته کارمند شرکت گوگل بوده و در پشت تمامی محصولات تبلیغاتی مانند AdWords، AdSense، Analytics و DoubleClick حضور داشته است. اما اکنون معاون ارشد یوتوب بوده و حقوق دریافتی وی رقمی حدودا 10 میلیون دلار است.

اورسولا برنز

وی مدیر عامل شرکت Xerox است. برنز، اولین زن سیاه پوستی است که مدیر عامل یکی از شرکت های بزرگ امریکایی شده است. درآمد وی 7.5 میلیون دلار است.




سافرا کاتزا

وی از سال 2011 میلادی، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نرم افزاری بزرگ Oracle بوده است. وی در حال حاضر مدیریت ارشد بخش مالی این شرکت را نیز برعهده دارد. درآمد سالانه وی حدودا 44 میلیون دلار است.

جینی رومتی

وی اولین مدیر عامل زن شرکت بزرگ IBM است و اطلاع دقیقی از درآمد وی در دسترس نیست اما به طور تقریبی 16 میلیون دلار عنوان شده است.
 

ماریسا مایر

وی در قسمت هایی از گوگل مانندGmail , Google News ، Google Maps فعالیت داشته تا در سال 2012 به عنوان مدیر عامل جدید شرکت یاهو منصوب می شود. وی یکی از جوان ترین مدیران یاهو محسوب می شود. دارایی وی بیبش از 300 میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

شرلی سندبرگ


وی یکی از مدیران فیس بوک بوده و تنها زن عضو هیات مدیره فیس بوک محسوب می شود که حدود یک میلیارد دلار از سهام غیر قابل واگذاری این شرکت را در اختیار دارد. سندبرگ، یکی از زنان میلیاردر دنیا نام گرفته است.


 

مگ وایتمن

مدیر عامل شرکتHP است. ثروت وی بیش از دو میلیارد دلار تخمین زده شده است.


 

کد خبر 34382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha