کد خبر 34905
۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صورتی که شورای رقابت زیر بار بازنگری قیمت خودرو نرود، مجلس طرحی را برای قیمت‌گذاری تدوین خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، روح‌الله عباس‌پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر طرح مشکلات پیش روی بخش صنعت، در مورد قیمت‌گذاری خودرو نیز مسائلی مطرح شد. وی ادامه داد: در این جلسه در مورد بسته دولت برای خروج غیر تورمی از رکود نیز مسائلی مطرح شد و عنوان شد که مؤلفه‌های موجود در این بسته در واقع به صورت کلی‌گویی ارائه شده که باید برنامه مشخصی در مورد چگونگی اجرای آنها تدوین شود. وی با بیان اینکه در جلسه مجلس با وزیر صنعت، موضوع قیمت‌گذاری خودرو و اعتراض اعضای کمیسیون صنایع مجلس نسبت به قیمت‌های مصوب شده اخیر نیز مطرح شد، گفت: در این جلسه، اعضای کمیسیون صنایع بر لزوم بازنگری در قیمت‌گذاری خودرو تأکید کردند. عباس‌پور ادامه داد: در صورتی که شورای رقابت زیر بار بازنگری در قیمت خودروها نرود، مجلس طرحی را برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین خواهد کرد و این موضوع به یک قانون تبدیل می‌شود. وی پیش‌بینی کرد: این مسئله طی هفت تا هشت روز آینده به نتیجه برسد. به گفته وی طبق قانون، شورای رقابت حق تعیین قیمت خودرو را ندارد و فقط می‌تواند فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تدوین کند. سخنگوی کمیسیون صنایع با بیان اینکه طبق فرمول اخیر شورای رقابت قیمت‌گذاری خودرو نمی‌تواند عادلانه باشد، گفت: به عنوان مثال در مورد تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 بدون اینکه بررسی دقیقی انجام شده باشد و مشخص شود که چه مقدار افزایش قیمت اتفاق می‌افتد، قیمت خودروها به صورت فله‌ای افزایش یافته بود. وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برای بازنگری قیمت خودروها، گفت: اولین جلسه این کارگروه برگزار شده و امیدواریم، به زودی به نتیجه مشخصی برسند.
کد خبر 34905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    تکلیف کسانیکه که خودروبه مناسبت ولادت امام حسن مجتبی ع درتاریخ22تیرماه باقیمت جدیداز ایران خودرو خودروخریدن چیست الباقی رابرمی گردانن یا نه
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    نه