کد خبر 35014
۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
آخرین آمار تلفات جاده‌ای در دنیا+اینفوگراف

پرشین خودرو: آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد نزدیک به نیمی از تلفات و مرگ‌ومیرها در جاده‌ها و راه‌ها در کشورهای مختلف متوجه دوچرخه‌سواران، موتورسوارها و افراد پیاده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، سازمان بهداشت جهانی جدیدترین گزارش خود را از وضعیت و آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای اعلام کرده است. نتایج آمار نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از تلفات و مرگ‌ومیرها در جاده‌ها و راه‌ها در کشورهای مختلف متوجه دوچرخه‌سواران، موتورسوارها و افراد پیاده است.
موتورسوارها چیزی در حدود 23 درصد تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. افراد پیاده 22 درصد و دوچرخه‌سواران 5 درصد از تلفات جاده‌ای رادارند. 31 درصد تلفات نیز متوجه سرنشینان خودروها بوده و 19 درصد باقیمانده تلفات جاده‌ای نیز نامعلوم است.
البته جالب است بدانید که میزان خطرات و تلفات جاده‌ای در نقاط و کشورهای مختلف با میزان پیشرفت و درآمد کشورهای منطقه مرتبط است. برای مثال بخش اعظمی از تلفات در جاده‌ها و خیابان‌های آفریقایی، یعنی چیزی در حدود 38 درصد آن‌ها مربوط به عابر ین پیاده است درحالی‌که این میزان برای کشورهای اروپایی 27 درصد است. در عوض بیشترین تصادفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان خودروها طبق آمار سازمان بهداشت جهانی متعلق به اروپا است. خودروها در اروپا در حدود نیمی از تصادفات جاده‌ای دخیل هستند.
به گزارش بازار خبر، میزان تصادفات خودروها در شرق آسیا به 15 درصد کاهش پیدا می‌کند در عوض به دلیل رواج داشتن موتورسیکلت و سه چرخه به عنوان مهم‌ترین وسایل حمل ونقل در این کشورها، 33 درصد آمار مرگ‌ومیر جاده‌ها در این منطقه متوجه موتورسواران و سه چرخه سواران است. تنها 15 درصد افرادی که در جاده های جنوب شرق آسیا جان خود را از دست دادند سرنشین خودرو بوده‌اند.

برای آگاهی از آمار کامل به نقشه زیر اطلاعات مربوط به هر منطقه توجه کنید.

 

کد خبر 35014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha