کد خبر 35100
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
ادامه صدرنشینی وینگل 5

پرشین خودرو: باز هم وینگل 5 محصول شرکت سازه های خودرو دیار کیفی ترین وانت کشور شد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، بر اساس گزارش شرکت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران وانت نیسان CNG محصول شرکت زامیاد پس از وینگل 5 در رده دوم جدول رده بندی کیفی خودروها قرار گرفت.

در بخش وانت شاهد افزایش27.7درصدی تیراژ تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به افزایش تولید وانت نیسان CNG می باشد. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای وانت ساخت داخل می‌توان به قطع تولید وانت کاپرا و وانت نیسانi24Z اشاره نمود.

با توجه به افزایش تولید خودروهای وانت در خرداد ماه، تعداد نمونه‌برداری در فرآیند ارزشیابی این خودروها نیز 14.7 درصد رشد یافت، بطوریكه از 3 مدل خودروی ارزشیابی شده یك مدل در سطح كیفی خوب و 2 مدل نیز در سطح كیفی قابل قبول قرار گرفتند.

ردیف

خودرو

شرکت

نمره

سطح کیفی

سازنده

منفی

1

وینگل5

سازه های خودرو دیار

80.7

خوب

B+

2

نیسان CNG

زامیاد

131.4

قابل قبول

C+

3

پیكان

ایران خودرو تبریز

133.1

قابل قبول

C+

 

همانطور كه در جدول رده بندی كیفی قابل مشاهده است، وانت وینگل5 محصول شركت سازه­های خودرو دیار در صدر و وانت پیكان محصول شركت ایران خودرو تبریز در انتهای جدول قرار گرفته‌اند. درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه وانت پیکان بیشترین درصد بهبود را داشته است.

  در بخش عیوب فنی و عملكردی، وانت پیکان بیشترین نمره منفی را كسب نمود. از طرفی شاهد تنزل 6.2 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به نزول مربوط به وانت نیسان CNG می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد بهبود 1.9 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به رشد وانت وینگل5 است. ضمناً وانت نیسان CNG حداکثر نمره منفی را در این بخش کسب نمود. در بخش بدنه وانت نیسان CNG بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی یك درصد افزایش یافت كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به افول مربوط به وانت پیکان می باشد. تعداد ایرادات مهم و اساسی نسبت به ماه قبل 36.7 درصد افزایش یافت که مربوط به رشد تعداد این ایرادات در وانت نیسان CNG و وانت پیکان تبریز می باشد.درنهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، تنزل كیفی 0.8درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه نموده است.

 

کد خبر 35100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهبازیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    4 0
    در شهر کورها، آدم یک چشم پادشاهست. مقایسه وانت پیکان!وانت نیسان با تکنولوژی 40 سال پیش! با وانت چینی با تکنولوژی 3 سال پیش! اگر نیت شما تبلیغ است که هیچ! اگر نه، به عنوان یک ژورنالیست باید بجای بنده کمترین انتقاد کنید و اطلاع رسانی داشته باشید. سایت شما یک سایت تخصصی است و باید حرفه ای تر عمل کند.