آمادگی ناوگان عمومی جاده‌ای کشور

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری با بیان اینکه برای دور دوم سفر‌های تابستانی بیش از 2میلیون صندلی ناوگان عمومی جاده‌ای در اختیار مسافران است، گفت: به شرکت‌ها تأکید کرده‌ایم چهارمورد اصلی «افزایش ایمنی تردد»، «تلاش برای کاهش تصادفات»، «افزایش میزان رضایت مسافران» و «رشد کیفیت خدمات» را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، درباره آمادگی ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای کشور در سفر‌های تابستانی، اظهار داشت:‌ مهمترین مورد در این عرصه ارائه خدمات باکیفیت است، کیفیت خدمات در ناوگان عمومی جاده‌ای امری است که همیشه مورد توجه این اتحادیه بوده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی سفر، مدیریت و نظارت حمل و نقل و بهره‌برداری اشاره کرد و گفت:‌ به شرکت‌های مسافربری توصیه کرده‌ایم نه تنها در این ایام بلکه در تمام طول سال  چهار مورد اصلی «افزایش ایمنی تردد»، «تلاش برای کاهش تصادفات»، «افزایش میزان رضایت‌مندی مسافران» و «رشد کیفیت خدمات ارائه‌ شده» را در دستور کار قرار دهند و قطعاً اجرای این موارد را پیگیری می‌کنیم.

 تأکید بر اجرای دقیق وظایف مدیران فنی/ نظارت بر آمادگی ناوگان قبل از حرکت

وی اظهار داشت: در مورد ناوگان بر بررسی دقیق موارد فنی، نظافت داخل اتوبوس، ‌ایجاد امکانات رفاهی مناسب در اتوبوس برای مسافر و ‌سلامت سیستم‌های تهویه، تأکید شده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری با بیان اینکه بر نظارت مدیران فنی شرکت‌ها بر ناوگان قبل از حرکت، تأکید شده است، گفت: وظایف نماینده فنی شرکت‌های تعاونی یادآوری و بر اجرای دقیق آن توصیه شده است. ‌

عامری ادامه داد: به شرکت‌های حمل و نقلی مسافری توصیه شده است در پایانه‌ها با نمایندگان سازمان راهداری همکاری کامل داشته باشند تا جابه‌جایی مسافر در این ایام با مدیریت دقیق عملیاتی شود.

 2 میلیون صندلی در اختیار مسافران ناوگان عمومی جاده‌ای در ایا‌م تابستان

عامری اظهار داشت: در حال حاضر‌ ‌20 هزار دستگاه اتوبوس‌‌ VIP و ویژه، 36 هزار دستگاه مینی‌بوس و 36 هزار دستگاه سواری در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای کشور فعال است. ‌

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری ادامه داد: متوسط سن اتوبوس‌های ناوگان 12 سال و سواری کرایه حدود پنج سال است البته در نوسازی ناوگان مینی‌بوسی خوب عمل نشد، ظاهراً هیچ ارگانی خود را متولی نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای نمی‌داند در ناوگان مینی‌بوسی هم به غیر از 3 هزار دستگاهی که چندی پیش وارد ناوگان شد، سن بقیه مینی‌بوس‌‌های جاد‌ه‌ای بالا و بیش از 25 سال است.

عامری اظهار داشت: بالأخره به هر دلیلی بخشی از نوسازی ناوگان به طور کامل اجرایی نشده است که در این راستا همکاری نمایندگان مجلس و متولیان حمل و نقل در حاکمیت‌ با بخش خصوصی ضروری است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری ادامه داد: تعداد صندلی این ناوگان حدود‌ 2 میلیون صندلی است.

ناوگان به اندازه کافی موجود است/ مردم مدیرت سفر کنند‌

وی با بیان اینکه در این ایام ناوگان به تعداد کافی برای جابه‌‌جایی مسافران تابستانی وجود دارد، تأکید کرد: از مسافران می‌خواهیم برای تهیه بلیت اتوبوس، روز‌های قبل از حرکت، اقدام کنند و به فکر این نباشند که همان لحظه سفر با حضور در پایانه، نسبت به تهیه بلیت و‌ انجام سفر اقدام کنند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری ادامه داد: ‌مدیریت سفر امری ضروری است، ‌با توجه به ظرفیت مناسب ناوگان در این ایام و وجود تعداد صندلی کافی‌ با کمی مدیریت سفر، جابه‌جایی‌ها به بهترین وجه انجام خواهد شد.

کاهش استقبال مردم از سفر به دلیل‌ افزایش هزینه‌‌ها

عامری یادآور شد: ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای با آغاز سال و در ایام نوروز ‌به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهد، پس از پایان طرح نوروزی تا آغاز دور دوم سفر‌های تابستانی، ‌تقاضا برای سفر کاهش می‌یابد که در این ایام فرصتی مناسب برای شرکت‌ها و رانندگان وجود دارد تا نسبت به انجام نظارت‌های دقیق فنی و تعمیرات و بهسازی احتمالی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ایام تابستان‌ به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، سفر‌ها به دو بخش دور اول سفرهای تابستانی و دور دوم سفرهای تابستانی تقسیم شد که در دور اول به دلیل کوتاه بودن زمان سفر، تعداد کمتری به مسافر‌ت رفتند، اما اغلب سفر‌ها در دور دوم انجام می‌شود که تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری اظهار داشت: با این حال در شرایط موجود به دلیل نرخ بالای هزینه سفر و طبیعتاً به دنبال آن نرخ بلیت، میزان سفرها با اتوبوس پایین است؛ همان طور که همیشه می‌گوییم ‌متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان چند سالی است بسیار پایین و در یک اتوبوس 40 نفره، 15 نفر است، زیرا حمل و نقل و سفر جزو سبد هزینه‌های خانوار محسوب نمی‌شود.

عامری افزود: با توجه به آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران حامی اقشار مستضعف است و متقاضیان حمل و نقل عمومی جاده‌‌ای نیز اغلب اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، از دولت می‌خواهیم شرایطی فراهم شود تا همه اقشار جامعه از این سیستم حمل و نقلی استفاده کنند، ضمن آنکه بهترین کیفیت خدمات در کنار ایمنی بالا در این سیستم باید ارائه شود تا اقشار مختلف به طور مستقیم این خدمات را دریافت کنند.

به گزارش فارس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در سال 1359 در راستای هماهنگی و اتفاق در شکل دفتر مرکزی عملیاتی شد و در سال 1362 در قالب اتحادیه (اتحادیه اقتصادی و بازرگانی شرکت‌های تعاونی مسافربری هفده‌گانه کشور) موجودیت قانونی یافت، در آن زمان بود که اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با هدف برنامه‌ریزی جمعی برای تحقق و اجرای نقش‌های متعدد و متنوع نظیر جابه‌جایی مسافران، اعزام نیروها به مناطق جنگی، تخلیه شهرها از زنان و مردان پیر و ناتوان و کودکان که امکان شرکت‌ آنان در جنگ و یا حضورشان در منطقه میسر نبود، کار خود را آغاز کرد.‌

کد خبر 35243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha