کم فروشی برخی از شرکت های واردکننده خودرو

پرشین خودرو: شکایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهایی که به صورت غیر رسمی وارد شده اند روز به روز در حال افزایش یافته که برخی از واردکنندگان رسمی نیز در زمینه رعایت حقوق مشتریان با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، کارشناسان و فعالان بازار خودرو می گویند بهتر است خرید خودروهای وارداتی از نمایندگی های رسمی فعال در کشور صورت گیرد زیرا این مراکز خودروها را با خدمات پس از فروش و با قطعات اصلی به فروش می رسانند اما واردکنندگان غیر رسمی خودرو برای افزایش سود خود قطعات اصلی خودرو را با قطعات بی کیفیت تعویض کرده و در برخی مواقع نیز خودرو فاقد برخی آپشن ها را به مشتری می دهند. در این میان برخی از شرکت های واردکننده خودرو نیز با ترفندهای مختلف اقدام به کم فروشی کرده و براساس وعده های قبلی خود در هنگام ثبت نام مشتری خودرو را تحویل نمی دهند. یکی از مشتریانی که اقدام به خرید خودرو وارداتی از یکی از نمایندگی های رسمی فروش خودروهای خارجی کرده است می گوید: چهار ماه پیش ازشرکت آسان موتور یک دستگاه سانتافه با تحویل 120 روزه خریداری کرده و به دلیل اینکه هنگام خرید خودرو نمونه آن برای مشاهده امکانات وجود نداشته وی ناچار به سایت این شرکت مراجعه کرده و از طریق فایل PDF موجود در سایت با امکانات خودرو آشنا شده اما پس آنکه خودرو را از شرکت مذکور تحویل گرفته متوجه نبود چند آپشن اصلی در خودرو شده است. وی با بیان اینکه واردکنندگان و خودروسازان موظفند اطلاعات دقیق و شفاف به مشتریان ارائه دهند، می گوید: در این رابطه پیگیری های بسیاری صورت گرفته اما هیچ کدام از مسئولین مربوطه حاضر به پاسخگویی در این رابطه نبوده اند. گفته های این فرد در حالی است که در سایت شرکت آسان موتور ذکر شده که ممکن است خودروهایی که به دست خریداران می رسد فاقد برخی آپشن های موجود در کاتالوگ باشد و این در حالی است که این موضوع نوعی تیزهوشی در فروش خودرو محسوب می شود که در تضاد با منافع مشتری است. حال آنکه شرکت می تواند اطلاعات فروش محصولات خود را براساس محصول نهایی در اختیار مشتری قرار داده و اعتماد مشتریان را خدشه دار نکند. وی گفت: خرید خودروهای وارداتی از نمایندگی های رسمی یکی از نکاتی است که واردکنندگان خودرو همواره به آن اشاره می کنند اما کمتر به این موضوع توجه می شود.
کد خبر 35378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 0
    ظاهرا هیچ نظارتی وجود نداره وشرکت های رسمی نیز فضا رو برای سو استفاده کاملا مهیا می بینن ومصرف کننده هم که کاملا گیر این ... بازار افتادن نهایتا هم سازمان حمایت از ظاهرا مصرف کننده اخرش میاد وسط وحق من مصرف کننده رو بعنوان جریمه می گیره وبجای جیب من میریزه بحساب دولت نوش جان
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    1 0
    ای کاش حداقل نظارتی هم بر نحوه قیمت گذاری و فروش خودروهای وارداتی وجود داشت
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 0
    بین تیزهوشی و نامردی تفاوت زیادی وجود داره.. این سو استفاده از رانت و انحصاره
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    1 1
    بهترین کار اینه که خریداران به بازار مراجعه کنند و ماشین اول بطور کامل ببینند و بعد اقدام به خرید کنند