کد خبر 35409
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
نامزدهای خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا

پرشین خودرو: عنوان خودرو سال اروپا یک مزیت بزرگ برای همه تولید کنندگان خودرو در اروپا است تا فروش بیشتر محصول خود را تضمین کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، برای اینکه خودرویی واجد شرایط قرار گیری در این لیست باشد باید ضمن اینکه جدید باشد در رای گیری سال قبل حضور نداشته باشد و در ضمن تا قبل از پایان سال گذشته میلادی حداقل در پنج بازار اروپایی حضور داشته باشد که بهترین دلیل برای عدم وجود گزینه‌های غیر معمول در این لیست مانند نسل بعدی Audi TT و Smart ForTwo جدید است که در حال حاضر به فروش نمی‌رسند و تا سال ۲۰۱۵ در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

در ضمن این لیست دارای جامعیت کامل از انواع خودروهای سدان معمولی تا لوکس و شاسی بلند و کوپه و هر نوع خودرویی که در شهرهای اتحادیه اروپا در حال تردد و حرکت است می‌باشد تا نامزدها ملموسیت بیشتری در نزد افکار عمومی‌داشته باشند.
به عنوان مثال برنده سال گذشته خودرو پژو ۳۰۸ بود که یک خودرو جمع و جور در اندازه‌های فورد فوکوس بود که تحسین کارشناسان را در پی داشت و تمرکز اصلی آن نیز بر روی وزن سبک و ایمنی بود.
به گزارش خودروسازی، فولکس واگن گلف در سال پیش از آن به این عنوان دست پیدا کرده بود و برنده دو سال گذشته نیز به طور مشترک اپل آمپرا، شولت ولت و نیسان لیف بودند. بی.ام.دبلیو که در سال گذشته با خودرو الکتریکی i3 خود در یک رقابت میلیمتری نتیجه را به پژو ۳۰۸ واگذار کرد بسیار امیدوار است تا با خودرو اسپرت i8 خود برنده بهترین خودرو سال اروپا باشد که به نظر امیدواری به جایی است.
فهرست کوتاه هفت نامزدی نیز در ۱۵ ماه دسامبر اعلام خواهد شد و در تاریخ ۲ ماه مارس ۲۰۱۵ قبل از بازگشایی نمایشگاه خودرو ژنو برنده نهایی اعلام خواهد شد. اسامی‌۳۳ نامزد ابتدایی خودرو سال اروپا عبارتند از:

Audi TT Coupe

BMW 2-Series Active Tourer

BMW 2-Series Coupe

BMW i8

BMW X4

Citroen C1

Citroen C4 Cactus

Fiat 500X

Ford EcoSport

Ford Mondeo

Hyundai i20

Infiniti Q50

Jeep Renegade

Kia Soul

Lexus NX

Lexus RC

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz S-Class Coupe

Nissan Pulsar

Nissan Qashqai

Nissan X-Trail

Opel Corsa

Peugeot 108

Porsche Macan

Renault Twingo

Skoda Fabia

Smart ForTwo

Smart ForFour

Subaru WRX STI

Suzuki Celerio

Toyota Aygo

Volkswagen Passat

کد خبر 35409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha