کد خبر 35534
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
خاص‌ترین آپشن‌های خودرویی+تصاویر

پرشین خودرو: این روزها آپشن معنایی دیگر پیدا کرده است. دیگر وجود سیستم تهویه مطبوع، گرمکن صندلی، آینه‌‌ و صندلی‌های برقی مُد نیستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، باید قبول کرد همه خودروسازان دنبال کسب مشتری بیشتر هستند.

از برندهای گمنام کشورهای غریبه گرفته تا بزرگان سرشناس. این میل شدید از طراحی‌های اغواکننده شروع می‌شود و تا تعبیه پیشرانه‌های پرقدرت ادامه پیدا می‌‌کند.

اما تردیدی نیست که مهم‌ترین ابزار خودروسازان برای کسب بازارهای بیشتر، بحث امکانات و آپشن‌ها است.

در حقیقت مشتری با این قابلیت‌ها است که تا مدت زمانی که مالکیت خودرو را دارد، سرگرم است.

در ادامه شما را با خاص‌ترین و به عبارتی جدیدترین آپشن‌های روز آشنا می‌کنیم.
 
هوندا LaneWatch
به گزارش بازار خبر، با این سیستم هوشمند دید سرتاسری نسبت به محیط اطرافتان پیدا می‌‌کنید. هوندا با تعبیه دو دوربین واید در زیر آینه بغل‌ برخی از خودروهایش به راننده این امکان را می‌‌دهد که در نقاط کوری که دید بصری آنها ضعیف است، کنترل خوبی داشته باشید. کاربری آن بسیار ساده است. فقط کافیست از روی صفحه نمایش خودرو، گزینه فوق را انتخاب کنید تا با هشدارهای رنگی قرمز و سبز و بوق‌های ممتد نسبت به حضور موانع در اطراف خود آگاه شوید. گفته می‌شود نسخه‌های فول آپشن آکورد و آکورا (از زیرمجموعه‌‌های) هوندا به چنین سیستمی مجهز هستند.



 

نیسان Easy-Fill Tire
از ابتدای سال ۲۰۱۴ مدل آلتیمای این شرکت مجهز به یکی از کاربردی‌ترین آپشن‌ها شده است. داستان از این قرار است که اغلب مردم با نسبت باد لاستیک‌هایشان در تابستان و زمستان آشنایی ندارند. حتی برخی از تعمیرکاران نیز از عدد مربوطه اطلاعی ندارند. نیسان ژاپن به سادگی‌ هرچه تمام‌تر سیستمی را طراحی کرده است که به همه افراد این اجازه را می‌‌دهد که خود اقدام به تنظیم باد لاستیک‌هایشان کنند. به این صورت که به نسبت وزن خودرو و شرایط آب و هوایی، میزان مورد نظر خودکار محاسبه می‌شود کمتر یا بیشتر بودن آن به مالک اطلاع داده می‌شود.




مرسدس‌بنز All-LED
جدیدترین نسل از مرسدس‌بنزهای Sکلاس علاوه بر آن همه دکمه و امکانات، برای خود یک رکورد جهانی را نیز کسب کرده است. ویرایش‌های جدید این لوکس خیره‌‌کننده در حقیقت اولین خودرو در جهان هستند که به صورت تمام LED روانه بازار می‌شوند. به این معنی که در سرتاسر خودرو هیچ لامپ سنتی (حتی کوچک) نیز تعبیه نشده است. پیش‌تر مرسوم بود که خودروسازان از لامپ‌های LED تنها در چراغ‌های جلو و عقب آن هم به صورت تزئینی استفاده می‌کردند. این اقدام برای مرسدس‌بنز،‌ کاهش مصرف انرژی و در نتیجه بهینه‌سازی مصرف سوخت را در پی داشته است.



 
اینفینیتی Backup Collision
چطور می‌شود تصادف نکرد؟ از آن مهم‌تر؛ چطور می‌شود تصادف را پیش‌بینی کرد؟ این زیرمجموعه نیسان واقعاً این کار را کرده است. خودروهای جدید این شرکت مجهز به یک سامانه راداری-الکترونیکی هستند که بر حسب سرعت شما و اجسام متحرک اطرافتا، میزان خطرآفرینی را مشخص کرده و با ترمزگیری خودکار از حادثه جلوگیری می‌‌کند. این سیستم به خصوص برای پارک کردن و از پارک درآمدن کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. گفته می‌شود شاسی‌بلند QX60 به خوبی از پس این آزمون برآمده است.


 

کادیلاک Safety Alert Seat
تحقیقات جنرال موتورز نشان می‌دهد فرم صحیح نشستن پشت فرمان تاثیر زیادی در صدمات ناشی از تصادف دارد. به همین دلیل است که این شرکت آمریکایی روی برخی از مدل‌های زیرمجموعه خود کادیلاک،‌ سامانه‌ای را طراحی کرده تا با ایجاد لرز‌ش‌های خفیفی محل دقیق قرارگرفتن بدن راننده را گوشزد کند.  شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که کادیلاک‌هایی چون XLR، ATS و حتی SRX نیز به این هشداردهنده صندلی مجهز شده‌اند.



 
هوندا VAC
تا حالا چند بار پیش آمده است که نیاز مبرمی به حضور یک جاروبرقی در داخل اتاق خودروتان حس کرده باشید؟ اما هر بار که چنین قصدی را داشته‌اید با مشکلاتی چون پریز برق و بحث جابجایی آن روبه‌رو شده‌اید. هوندا در اقدامی خیره‌کننده یک جاروبرقی توکار را بر روی مدل ادیسه خود تعبیه کرد. دیگر با این مشکل بحث تامین برق و حمل و نقل آن در درون خودرو حل شده است.



 
آکورا Automatic Brake Hold
روی نسخه‌های RLX این شرکت می‌توان سیستمی را مشاهده کرد که گهگاه کارایی‌اش بیش از پیش حس می‌شود. ترمزگیری خودکار در سربالایی‌ها و یا سراشیبی‌ها بدون آنکه راننده بخواهد پای خود را روی پدال بگذارد،‌ یکی از بهترین ایده‌ها برای کاهش اثر خستگی است.




ولوو Pedestrian Detection
خودروساز کهنه‌کار سوئدی روی ویرایش‌های جدید و فول‌آپشن شاسی‌بلند XC60 خود از سیستمی بهره می‌برد که می‌تواند به صورت کاملاً هوشمند و خودکار عابر پیاده، دوچرخه‌ و موتورسوار را تشخیص دهد و در صورت وجود سرعت غیر مجاز و عدم واکنش از سوی راننده به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری کند. این سیستم در بازارهای اروپایی با استقبال بسیاری روبه‌رو شده است.




جگوار Hidden Door Handles
گربه وحشی روی کوپه جدید خود F-Type سیستم طراحی موسوم به یک پارچه را پیاده کرده است. یکی از المان‌های این روش، پنهان کردن دستگیره درب خودرو داخل بدنه است. به این صورت که در نگاه اول بدنه خودرو کاملاً‌ یک دست و بدون برجستگی به نظر می‌آید. اما با فشار دادن قسمتی بیرون می‌توان درب را باز کرد.



 
مرسدس‌بنز Hot Stone Massage
نسل جدید Sکلاس باز هم خیره‌کننده ظاهر شده است. در این خودرو می‌توان از جذاب‌ترین روش ماساژ آسیایی یعنی ماساژ با سنگ داغ بهره گرفت. به این صورت در چند نقطه مشخص از صندلی راننده و البته همه سرنشین‌ها، المنت‌هایی تعبیه شده که با فعال شدن توسط کاربر درست مانند یک ماساژور حرفه‌ای سرنشین را از سفری فوق‌العاده بهره‌مند می‌کند.

کد خبر 35534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha