کد خبر 35543
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
حذف 404 تابلوی حمل با جرثقیل

پرشین خودرو: نصب دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت در بزرگراه آزادگان، افزایش 221 درصدی برخورد با موتورسواران متخلف، حذف تعدادی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، سهم 52 درصدی عابران از تلفات رانندگی، اجرای طرح برخورد با خودروهای وارد شده به گذرگاه به خط عابر پیاده و ... از مهمترین مباحث مطرح شده در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است.

به گزارش «پرشین خودرو»،سرهنگ تیمور حسینی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران با ارائه آمارهای عملکرد چهار ماهه پلیس راهور در تهران بزرگ اظهار کرد: بر این اساس از ابتدای فرودین ماه تا پایان تیر سرجمع تصادفات 14.21 درصد کاهش داشته و این یعنی 3200 فقره تصادف جرحی و فوتی کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 648 تن معادل 9.54 درصد نیز کمتر در حوادث رانندگی مجروح شده‌اند، گفت: برابر آمار پزشکی قانونی در این مدت فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی سه درصد یعنی معادل پنج نفر کاهش داشته است.

حسینی با بیان اینکه تصادفات ناشی از توقف خودروها در حاشیه بزرگراه به یکی از دغدغه‌های پلیس تبدیل شده اظهار کرد: طی حدود 10 روز گذشته چهار مورد حادثه این چنینی داشته‌ایم که به نظر می‌رسد در این خصوص باید تدابیری انجام شود و باید بگویم اگر خودرویی به دلیل نقص فنی مجبور به توقف در حاشیه بزرگراه شود باید حتما در فواصل 15 و 30 متری علائم مورد نیاز نظیر مثلث شبرنگ و ... را در بزرگراه قرار دهد.

حذف 687 تابلوی توقف ممنوع

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تدابیر سردار مومنی در خصوص اصلاح و کاهش تابلوهای محدودیت توقف و حمل با جرثقیل و نیز نحوه برخورد با موتورسیکلت سواران اظهار کرد: پس از این تدابیر که در اواخر تیرماه امسال در جلسه‌ای مطرح شد کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی طی چندین اقدامات کارشناسی خود برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی را آغاز کرده و در ارزیابی اولیه خود به مواردی دست یافتند که بر اساس آن مشخص شد 687 تابلوی مطلقا ممنوع در نقاطی از معابر پایتخت نصب شده بود که ضرورتی به نصب آن وجود نداشت که از این رو نسبت به حذف آنان اقدام شد.

به گفته وی عمده این تابلوها در خیابان شریعتی حدفاصل تجریش تا همت، خیابان ولیعصر از پارک وی تا تقاطع انقلاب و خیابان جمهوری حدفاصل کارگر تا میدان بهارستان نصب شده بود.

حذف 404 تابلوی مکمل حمل با جرثقیل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از حذف تعداد 404 تابلوی مکمل و غیر ضروری حمل با جرثقیل خبر داد گفت: تشخیص کارشناسان پلیس راهور بر این بود که باید این تابلوها حذف شوند.

حسینی با بیان اینکه روی 337 تابلو نیز به لحاظ زمانی اصلاحاتی انجام شد، گفت: در بررسی‌هایی که انجام شد، ساعت این تابلوها بر اساس پیک ترافیکی تغییر کرد و البته ساعت تمامی این تابلوها یکسان نیست و در هر محدوده با توجه به شرایط ترافیکی اعمال شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس در ساعات خارج از زمان درج شده روی تابلوها این تابلوها قابلیتی ندارند و تنها باید با توجه به زمان به آن توجه کرد.

ساماندهی حمل با جرثقیل

حسینی از ساماندهی حمل خودروها با جرثقیل در چهار ماهه امسال خبر داد و افزود: بر این اساس در طول این مدت 9 درصد کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل خودروها به پارکینگ منتقل شده‌اند.

حسینی یکی دیگر از مشکلات اساسی در ترافیک را توقف غیرمجاز خودروها در معابر دانست و گفت: توقف در ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس، میادین و ... از مواردی است که پلیس نمی‌تواند به سادگی از کنار آن عبور کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عبور از پیاده رو، عبور از محل‌های ممنوع، عبور از چراغ قرمز و عدم استفاده از کلاه ایمنی را چهار خط قرمز پلیس در برخورد با موتورسواران دانست و گفت: موتورسواران بدانند که پلیس قاطعانه با این چهار تخلف برخورد خواهد کرد و البته سه

مورد از این تخلفات به دلیل حفظ امنیت شهروندان و یک مورد به خاطر حفظ سلامت موتورسواران است.

 

افزایش 221 درصدی برخورد با تخلف موتورسیکلت سواران

وی از افزایش 221 درصدی برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و انتقال آنها به پارکینگ طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بر این اساس 37 هزار و 750 موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه اگر موتورسوارها کنترل نشوند باعث بهم خوردن نظم و امنیت جامعه خواهد شد گفت: از والدین می‌خواهم که همینطور برای فرزندانشان موتور نخرند مگر اینکه مطمئن شوند که آنان به شکل درست از این وسیله استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ سهم موتورسیکلت سواران از تصادفات و تلفات رانندگی 48 درصد اعلام شده است.

ساماندهی موتورسیکلت سواران در هسته مرکزی شهر، بزودی

حسینی از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن بناست تردد و فعالیت موتورسیکلت سواران در هسته مرکزی شهر به ویژه محدوده منطقه 12 ساماندهی شود اما از بیان جزئیات آن خودداری کرد و گفت که به زودی آن بخشهایی که در حوزه وظایف پلیس است اعلام خواهد شد.

توقف روی خط کشی عابر پیاده زیر ذره بین پلیس

وی با اشاره به اقدام پلیس در فرهنگسازی، استفاده از کمربند ایمنی در سال 84 افزود: این موضوع یکی از موفقیت‌های پلیس بود که همچنان به نیکی از آن یاد می‌شود و از این رو بنا داریم تا انشالله از نیمه دوم مهرماه دومین طرح بزرگ پلیس را اجرایی کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: بر اساس این طرح که با تدابیر سردار ساجدی نیا اجرایی خواهد شد، بحث توقف پشت خط ایست و عدم تجاوز به خط‌ کشی عابر پیاده از مواردی خواهد بود که به جد مورد تاکید پلیس قرار خواهد گرفت و با متخلفانی که اقدام به توقف روی خط کشی عابر پیاده کنند برخورد می‌شود.

حسینی در توضیح بیشتر این طرح افزود: فعلا تا 15 مهرماه در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنیم و از آن تاریخ به بعد با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه عابر پیاده باید هنگام عبور از خیابان امنیت جانی داشته باشد، گفت: بر عکس این موضوع نیز صدق می‌کند و باید وقتی که چراغ برای تردد خودروها سبز است، عابران به خود اجازه عبور از عرض خیابان را ندهند که جزئیات این موضوع به تدریج اعلام خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عابران پیاده 52 درصد از تلفات در تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در روزهای اولیه اجرا و نصب دوربین‌های کنترل ترافیک رکورد این دوربین‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک بالای 100 هزار خودرو در روز بود، اظهار کرد: امروز با اقدامات و فرهنگسازی انجام گرفته این رکورد به 5000 رسیده است بنابراین ما چاره‌ای جز توسعه حوزه سیستم‌های هوشمند نداریم.

نصب دوربین تخلف سرعت در بزرگراه آزادگان

به گزارش ایسنا، حسینی در ادامه این نشست خبری از کاهش سرعت مجاز در بزرگراه آزادگان از 100 به 80 کیلومتر خبر داد و افزود: همچنین در طول این بزرگراه به ویژه قسمت‌های جنوب به شمال و شمال به جنوب آن در مناطق 18، 19، 21 و 22 دوربین‌های کنترل سرعت نصب شده است.

به گفته حسینی چگونگی انتخاب سرعت مجاز در بزرگراه‌ها مطابق با شرایط معبر تعیین می‌شود و از این رو در اغلب بزرگراه‌ها سرعت مجاز 80 کیلومتر بر ساعت است و تنها در بخشهایی از بزرگراه خرازی و زین الدین این سرعت به 100 کیلومتر افزایش یافته است.

کد خبر 35543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha