هیبریدی ها رقیب خودروهای داخلی

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اعلام سیاست مدیریت شهری در خصوص ارتقای كیفی ناوگان تاكسیرانی تهران گفت: در اغلب كشورهای جهان، با كیفیت‌ترین خودروها به عنوان تاكسی به كار گرفته می‌شوند، در صورتی كه در كشور ما بی كیفیت‌ترین خودروها را به این منظور به كار می‌گیرند.

به گزارش«پرشین خودرو»، سید جعفر تشكری هاشمی افزود: عملكرد تاكسی در كشور ما با تمام دنیا متفاوت است و در این زمینه از استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم، چرا كه تاكسی به جای فعالیت به صورت مبداء – مقصد و رساندن مسافر به محل مورد نظر، مانند یك اتوبوس و به صورت اشتراكی فعالیت می‌کند.

وی با اعلام این كه از گذشته تا به امروز كمبودهای موجود در شبكه مترو و ناوگان اتوبوسرانی را با استفاده از تاكسی جبران كرده‌ایم، تأكید كرد: در کشورهای مختلف دنیا به طور متوسط تاكسی‌ها 2 تا 4 درصد جابه­جایی­های شهری را انجام می‌دهند، در صورتی كه در تهران بالغ­ بر 20 درصد جابه‌جایی‌ها در شهر با تاكسی انجام می­شود.

منتظر سیاست‌های حمایتی دولت هستیم

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه مدیریت شهری بر حركت به سمت استفاده از تاكسی‌های استاندارد در شهر تهران تأكید دارد، اظهار كرد: به جای افزایش كمّی تاکسی­ها، بهبود كیفی شبکه تاكسیرانی را در دستور كار خود قرار داده‌ایم تا با حركت به سمت خودروهای استاندارد و با كیفیت و ارائه خدمات ایمن و مناسب، وضعیت خدمت‌رسانی ناوگان تاكسیرانی را ارتقاء دهیم.

تشكری هاشمی با بیان این كه یكی از راهكارهای اصلی كاهش آلودگی هوا، خروج خودروهای آلاینده از ناوگان حمل و نقل شهری و ورود خودروهای پاك به جای آنهاست که البته این موضوع مورد تأكید دولت نیز قرار دارد، تصریح كرد: استفاده از خودروهای پاك ضمن كاهش چشمگیر آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها، منجر به كاهش مصرف سوخت نیز می‌شود.

 وی با تأكید بر این كه بر اساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کشور، مقرر است تمام اقدامات منجر به كاهش مصرف سوخت از سیاست‌های حمایتی دولت برخوردار شوند، ‌اضافه كرد: بر این اساس دولت از ورود اتوبوس­ها و تاكسی‌های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری، توسعه مترو و جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های بنزینی حمایت می­کند.

  هر خودرو هیبریدی 50 تا 100 میلیون تومان تمام می­شود

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه از سوی رییس سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور اخیراً اعلام کرده­اند این سازمان در راستای بهسازی مصرف سوخت در قبال ورود هر دستگاه تاكسی هیبریدی، 6 هزار دلار كمك خواهد نمود، اظهار كرد: قیمت هر دستگاه خودروی هیبریدی با توجه به تخفیفات ویژه در عوارض گمركی، 50 تا 100 میلیون تومان تمام خواهد شد.

تشكری هاشمی با بیان كه استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در شبكه حمل و نقل شهری از جمله ناوگان تاكسیرانی تجربه‌ای موفق در این دنیا محسوب می‌شود، تصریح كرد: با توجه به تسهیلاتی كه به منظور ورود این خودروها به كشور در نظر گرفته شده، به زودی خودروهای هیبریدی به یک رقیب جدی برای خودروهای داخلی تبدیل می‌شوند.

وی در پایان با تأكید بر این که مهم‌ترین سرمایه یك شهر، شهروندان آن شهر هستند، خاطرنشان كرد: ورود مدیریت شهری به موضوع توسعه حمل و نقل پاك و سرمایه‌گذاری در این حوزه، در واقع سرمایه‌گذاری به منظور حفاظت و صیانت از سلامت مردم است و مدیریت شهری به منظور ارتقای ایمنی و سلامتی شهروندان تهران از هیچ تلاش و كوششی فروگذار نمی‌كند.

کد خبر 35913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha