فعلاً برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم

پرشین خودرو: وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم، اعلام کرد: در شرایط فعلی، تشریح نتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورت ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تغییر و تحولات قیمت نفت در بازارهای جهانی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت در بازار موقتی است، گفت: تغییر و تحولات انجام گرفته در عراق و فعالیت گروه تروریستی داعش در بلند مدت تاثیری بر قیمت جهانی نفت ندارد. وی همچنین درباره برخی از اظهار نظرها مبنی بر آلایندگی و آلوده بودن بنزین وارداتی با تاکید بر اینکه در بازار مسگرها کسی حرف حساب نمی زند، گفت: در شرایط فعلی تشریح نتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورت ندارد. این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در حال حاضر واردات بنزین در کشور به یک داستان سیاسی تبدیل شده است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت نفت افزایش تولید بنزین در کشور است و بر این اساس، از سال آینده با بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه 102 میلیون لیتر بنزین واردات این فرآورده متوقف می‌شود. این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز کشور توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ظرفیت تولید گاز کشور افزایش یافته است، ضمن آن که هم اکنون مشکلی برای افزایش ظرفیت تولید نفت نداریم. زنگنه با یادآوری اینکه در صورت تعلیق تحریم‌های بین المللی امکان افزایش تولید و صادرات نفت ایران در کوتاه مدت وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون تمرکز وزارت نفت به منظور افزایش ظرفیت تولید گاز و تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها به منظور کاهش مصرف سوخت مایع است. به گزارش مهر، وزیر نفت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد هماهنگی بین وزارت نفت و نیرو برای ذخیره سازی و تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها، تاکید کرد: هم اکنون مشکلی در گازرسانی به نیروگاه ها وجود ندارد و تلاش می‌شود برای زمستان سال جاری گاز طبیعی و سوخت مایع واحدهای نیروگاهی به طور کامل تامین شود. وی در پایان از بهینه سازی در مصرف سوخت انرژی، افزایش ضریب بازیافت مخازن نفت و افزایش ظرفیت پالایش و تولید محصولات پتروشیمی به عنوان دیگر طرح های اولویت صنعت نفت یاد کرد و درباره رونمایی از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران خاطرنشان کرد: ایران به دنبال امضای قراردادهای "برد- برد" با سرمایه گذاران بین المللی است. زنگنه در خصوص برنامه وزارت نفت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم.
کد خبر 36037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    نه جناب آقای وزیر دست نگهدارید الآن چند ماه از گران تر کردن قبلی گذشته مردم به گران تر شدن بنزین نیاز دارند لطفا قیمت ها را هرچه سریع تر به فوب خلیج فارس برسانید