کد خبر 36106
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
نرخ مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

پرشین خودرو: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مالیات 8 درصد ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می‌شود و این سازمان هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت‌گذاری خودرو ندارد، گفت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی، گران و لوکس هم 8 درصد ارزش اظهارگمرکی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی عسکری با اعلام اینکه میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده در فرمول قیمت گذاری خودرو مورد محاسبه قرار نمی گیرد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می شود، یعنی هر قیمتی که تعیین شده باشد، مالیات از آن اخذ می شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رقم مالیات بر ارزش افزوده خودرو پس از تعیین قیمت نهایی را 8 درصد اعلام و بیان کرد: سازمان امور مالیاتی هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت گذاری خودرو ندارد. وی در مورد دریافت مالیات از خودروهای وارداتی و گران قیمت هم اظهارداشت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی هم 8 درصد است، یعنی 8 درصد از ارزش اظهارگمرکی خودرو به عنوان مالیات اخذ می شود. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در مورد دریافت مالیات ارزش افزوده از نهاده های اولیه گفت: بر اساس قانونی مالیات بر ارزش افزوده، اگر یک کالای نهای از مالیات معاف است، نهاده آن از مالیات معاف نیست، زیرا از کالای نهایی نمی توانیم مالیات بگیریم. به گزارش مهر، عسکری ادامه داد: بنابراین باید نهاده را در قیمت تمام شده محاسبه کنند و ما مالیات را از آن اخذ می کنیم. اگر نهاده از مالیات معاف باشد و کالای نهایی مشمول مالیات باشد از کالای نهای مالیات اخذ می کنیم و این عین قانون است و در چارچوب قانون عمل می کنیم.
کد خبر 36106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زياري ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    همانطور كه ملاحظه ميشودرئيس كل سازمان امور مالياتي كشور فرمودند از خودرو هاي وارداتي 8 درصد ارزش گمركي ماليات اخذ ميشود كه همان خودرو را نمايندگي مربوطه با احتساب 8 درصد در هزينه هاي ترخيص لحاظ نموده و از مشتري اخذ نموده و علاوه برآن بر اساس قيمت نهايي فروش هم 8 درصد ديگر از مشتري دريافت مينمايد. به عنوان مثال: يكدستگاه خودرو وارداتي با قيمت 15000 دلار در گمرك بر اساس قيمت روز ارز مرجع ميشود 40 ميليون تومان به اضافه 40 درصد تعرفه تا 2000 سي سي ميشود 56 ميليون تومان و 8 درصد ماليات ارزش افزوده از اين مبلغ اخذ ميشود 4480 هزار تومان كه در هزينه هاي ترخيص خودرو در قيمت نهايي محاسبه ميگردد . نمايندگي اين خودرو را با قيمت 92000000 به طور رسمي به مشتري عرضه ميكند كه در اين مرحله مشتري علاوه بر اين نرخ 8 درصد ديگر مبلغ فروش يعني 6900 هزارتومان را بايد بپردازد . تخلف محرز سازمان امور مالياتي كشور؟