کد خبر 36125
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

پرشین خودرو: غارها همیشه بخشی از زیباترین و شگفت انگیزترین اثرات طبیعت بوده اند و توانسته اند به راحتی بخش عظیمی از عجایب جهان را به خود اختصاص دهند که در این گزارش به 10 عدد از جالب ترین غارهای جهان پرداخته شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، دنیای غارها بسیار زیبا و جالب است و نشانگر زمانی بسیار قدیمی تر از تمدن انسان هستند. بسیاری از غارهای جهان هزاران سال عمر دارند و در طول این مدت زمان توانسته اند بخش های زیادی از نشانه های تمدن اولیه را در خود حفظ کنند. بسیاری از نقاشی ها و آثار باقی مانده از انسان های اولیه در غارها کشف شده اند، موضوعی که نشان می دهد این ساختمان های طبیعی از زمان های گذشته به عنوان بخش مهمی از حیات بشریت ایفای نقش می کرده اند.


غار کریستال در مکزیک

آیا می دانید چه چیزی به دمای بالا و رطوبت زیاد علاقه دارد؟ کریستال ها. در سال 2000 دو معدن کن مکزیکی به صورت اتفاقی این غار را کشف کردند که باعث شد تا توجه افراد بسیاری به آن جذب شود. محیط این غار به شدت خطرناک است و انسان نمی تواند بدون وسایل محافظ مدت زمان زیادی در آن دوام آورد.


غار مرمری در شیلی

به گزارش بازار خبر، مرمر یکی از بهترین سنگ های تزیینی ساختمانی در دنیا است. اما آیا می دانید بزرگ ترین که بزرگ ترین بنای مرمری جهان یک غار در کشور شیلی است؟ این مکان که در مکانی بسیار دور افتاده قرار دارد بیش از 5000 میلیون تن مرمر را در خود جای داده است. رقمی که می تواند تعجب هر فردی را بر انگیزد.


غارهای خانه ای در ایتالیا

این غارها تعدادی از قدیمی ترین خانه های شناخته شده بشریت هستند و انسان از نزدیک به 9 هزار سال پیش در آن ها سکونت داشته است. این غارها امروزه به هتل ها و رستوران هایی تبدیل شده اند که گردشگران بسیاری را برای بازدید از این مکان جذب می کنند.


غارهای یخی اسکیت فال در ایسلند

این غارهای یخی که تقریبا به کلی از یخ ساخته شده اند از زیباترین منظره های طبیعی کشور ایسلند محسوب می شوند. جالب است که بدانید این غارها به دلیل اینکه از یخ تشکیل شده اند دائما در حال تغییر هستند و ممکن است حتی بخش هایی از آن ها فرو بریزد و در اث آن بخش جدیدی ایجاد شود.


غار نورانی در نیوزیلند

نیوزیلند کشوری است با جمیعت بسیار کم و منظره های زیبای بسیار. در این کشور تعداد بسیاری غار زیبا وجود دارد که محل سکونت کرم های نورانی هستند. این کرم ها با روشن کردن بخشی از بدن خود طعمه را به سمت خود جذب می کنند و سپس آن ها را شکار می کنند. وجود این کرم ها در سقف غارهای این کشور باعث می شود تا تعدادی از زیباترین غارهای جهان در نیوزیلند وجود داشته باشد.


غار لاسکو در فرانسه

قبل از اهرام مصر و عجایب جهان غارهای لاسکو وجود داشته اند. این غارها نقاشی هایی را در خود حفظ کرده اند که به 15 هزار سال پیش مربوط می شوند.
هنوز معلوم نیست که این طرح های حیوانات به چه منظوری کشیده شده اند اما بسیاری احتمال داده اند که این طرح ها به منظور ثبت حرکت ستارگان ترسیم شده اند. این روزها بازدید از غار اصلی لاسکو ممکن نیست . به این دلیل که گرمای بدن انسان و تنفس می تواند به این آثار خساراتی جدی وارد کند.
با این حال گردشگران می توانند از ماکت دقیق این غار در نزدیکی آن بازدید کنند که به صورت دقیق ساخته شده است.


غار هزاران بودا در چین

این غار همانطور که از نامش پیدا است مدت زمان بسیاری در اختیار پیروان بودا بوده است و به همین دلیل می توان تعداد بسیار زیادی از مجسمه های بودا را در آن پیدا کرد. بسیاری از این مجسمه ها به صورت یک تیکه از سنگ های دیوار این غارها ساخته شده اند.
این غار در مسیر جاده ابریشم قدیمی قرار دارد، موضوعی که باعث شده تا آثار بسیاری از فرهنگ های قدیمی در این مکان ها مشاهده شود.


غار کروبرا در گرجستان

داستان سفر به اعماق زمین ژول ورن در این غار تقربیا به واقعیت تبدیل می شود. این غار در حال حاضر عمیق ترین غار جهان است و نزدیک به 2200 متر عمق دارد. افرادی که به این غار سفر می کنند گفته اند که طی مسیر این غار همانند طی مسیر یک کوه اورست برعکس است.


غارهای دریایی بناگیل در پرتغال

یکی از زیباترین مجموعه غارهای کشور پرتغال در میان دریا واقع شده است و هر ساله افراد بسیاری را برای بازدید به خود جذب می کند. رسیدن به این غارها نیازمند سفر دریایی چند ساعته است.


غارهای Eisriesenwelt در اتریش

کلمه Eisriesenwelt در زبان آلمانی به معنای دنیای غول ها است. این مجموعه غار بیش از 42 کیلومتر طول دارد و در حال حاضر بزرگ ترین غار یخی جهان محسوب می شود. قبل از اینکه این غار توسط یک تیم جست و جو گر کشف شود، مردم محلی به علت ترس زیاد هیچ وقت برای ورود به قسمت های داخلی آن تلاش نکرده بودند.

کد خبر 36125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha