کد خبر 36313
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
سود متعارف برای صنعت چقدر است؟

پرشین خودرو: مشاور دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت خودرو بر اساس محاسبات منطقی وجود ندارد گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، کاهش قیمت خودرو امکانپذیر نیست ولی اگر دولت یا مجلس در این رابطه دستوری صادر کنند قطعا ما اطاعت امر می کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، میرخانی رشتی با بیان اینکه تورم شش ماهه امسال در فرمول شورای رقابت نادیده گرفته شده است، گفت: طبق برنامه شورای رقابت هر شش ماه باید تورم بخشی بازنگری شده و بر اساس آن قیمت های جدید اعلام شود که متاسفانه قیمت های فعلی در اردیبهشت ماه و بر اساس تورم سال 92 تعیین شده و قاعدتا باید قیمت خودرو مجدد بر اساس نرخ تورم شش ماه اول امسال بررسی و تعیین شود و بر این اساس قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت و این درخواست از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارسال شده است. مشاور دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با کاهش قیمت خودرو افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه بند 2 ماده 101 مقرر شده که دولت موظف است مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت روز را به تولید کنندگان بپردازد ولی در طول 2 سال گذشته خودروسازان ما به جهت عمل به قیمت های تحمیلی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند و تاکنون هیچگونه ما به التفاوتی نیز به خودروسازان پرداخت نشده است. وی ادامه داد: ما خواهان این مسئله هستیم که اگر دستوری هم صادر می شود با نگاه به اجرای درست قانون صورت پذیرد. به گزارش پول نیوز، میرخانی رشتی در آخر با توجه به اعتراض ها در رابطه با قیمت های تعیین شده از جانب شورای رقابت گفت: قیمت های تعیین شده به هیچ عنوان بالا نبوده و خودروسازان به حاشیه سود دهی هم نرسیده اند. این در حالی است که در حال حاضر شرکت خودروسازی سایپا محصولاتش را با ضرر می فروشد و این در شرایطی است که سود متعارف برای صنعت باید بالای 10 درصد باشد.
کد خبر 36313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    جون خودتون ضرر کردید مردم رو سیاه نکنید.مردم فهمیدن که شما چه نوع آدمی هستید که خودرو نمیخرن.ببندید صنعت فرغون سازی رو.باحقوق ششصد تومنی میشه خودرو خرید تو که درآمد بالای بیست میلیون داری باید این حرفو بزنی
  • ااا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    چرا با ضرر می‌فروشن جمع کنن برن ما که راضی به ضرروشون. نیستیم