کد خبر 36678
۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
برترین خودروهای پرنده در طول تاریخ

پرشین خودرو: در طول این سال ها، بسیاری تلاش کردند تا ساخت یک خودرو که دارای قابلیت پرواز باشد را به واقعیت نزدیک کنند و ما در این جا به بررسی موفق ترین نمونه ها می پردازیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، تصور کنید که بر فراز یک ترافیک در هم گره خورده در حال پرواز هستید که یکی از ایده‌های خودرو پرنده بوده است و ما در اینجا چند نمونه از گذشته، حال و آینده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Terrafugia Transition
Terrafugia Transition
با بال‌های جمع شدنی، Terrafugia یکی از معدود وسایل نقلیه مجاز برای تردد در جاده‌ها و همچنین استفاده از هوا است که با یک موتور دارای وزن 440 کیلوگرمی‌است که می‌تواند یک خلبان و مسافر را حمل و نقل کند.
به عنوان یک خودرو، دارای متوسط مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز است.


ConVairCar Model 118
ConVairCar Model 118
به گزارش خودروسازی، با استفاده از یک رویکرد عملگرایانه تر از سایر سازندگان خودروهای پرنده، هنری دریفوس طراح صنعتی تصمیم به پیوند یک هواپیما بدون کابین خلبان به سقف یک ماشین معمولی گرفت که البته پس از یک سقوط مرگبار در یک آزمون معمولی، این پروژه بلندپروازانه برای همیشه به تاریخ پیوست.


Aerocar I
Aerocar I
مولتان تیلور (1912-1995) یکی از تنها کسانی بود که قادر به پرواز با یک خودرو پرنده شد و به رویای خود جامه عمل پوشاند.
تیلور که یک مهندس پرواز بود پس از پایان جنگ جهانی دوم در حدود 6 عدد از Aerocar I را تولید کرد که به مدت دو سال یکی از وسایل نقلیه با ارزش در حوزه اطلاعات ترافیکی در منطقه پورتلند اورگان بود که البته امروز هر کدام از این 6 عدد خودرو پرنده ارزشی در حدود 2.2 میلیون دلار دارند.


Aerocar III
Aerocar III
در حدود 6 نمونه از Aerocar III توسط شرکت بین المللی Aerocar International تولید شده است که البته هی چاه موفق به پرواز در بعد گسترده نشده و در حال حاضر تنها در موزه پرواز سیاتل دیده می‌شوند.


Trautmann RoadAir
Trautmann RoadAir
در سال 1959، هربرت تراوتمن یک پرواز آزمایشی را برای اولین بار بر روی جاده‌ها انجام داد که این وسیله نقلیه مرموز از دیدگاه سازنده دارای یک شکوه و عظمت خاصی بود.
البته در پرواز تا ارتفاع 3 پایی قبل از فرود این خودرو تکان‌های ناگهانی داشت تا بیش از حد ناپایدار و خطرناک توصیف شود و آن پرواز تنها پرواز این خودرو پرنده تا زمان مرگ سازنده اش بود.


Skycar 200
Skycar 200
در کسب و کار خودروهای پرنده، پل مولر از کانادا نیز یکی از پیشگامان مدرن است که بنیاد بین المللی او در حدود ده‌ها میلیون دلار در طول 40 سال گذشته در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است.


Skycar 400
Skycar 400
به منظور بهبود بهره وری، مدل جدید اسکای کار شاهد تغییرات مختفی از جمله در بال‌ها و سیستم پیشرانه بود که بدین ترتیب در هوا دارای سرعت بالای 533 کیلومتر در ساعت و گرفتن ارتفاعی تا 10 هزار متری بود تا بدین تریتب اسکای کار جدید بیشتر شبیه به یک هواپیما باشد تا اینکه یک خودرو پرنده آنرا بتوان نامید.


PAL-V One
PAL-V One
تولید این خودرو پرنده کوچک 3 چرخ به زودی و با تیراژ 45 عدد در سال 2016 آغاز خواهد شد که البته برچسب قیمت 500 هزار یورویی نیز خواهد داشت.
به هر حال این خودرو مجوز استفاده از هوا و جاده چندین کشور اروپایی را دریافت کرده است که البته در بعد یک هلی کوپتر بسیار موفق تر خواهد بود چون به صورت عمودی به هوا بر می‌خیزد.


Aeromobil
Aeromobil
در سال 1990، استفان کلاین و ژوراژ واکوک شروع به طراحی یک خودرو پرنده کردند که این دو اسلواک نمونه‌های خود را بعد از 20 سال تحقیق و توسعه آماده پرواز کردند.
این خودرو پرنده می‌تواند تا سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز کند که به طور یقین یک موفقیت برای این تیم است.
نسخه بروز شده این خودرو پرنده در نمایشگاه SAE AeroTech در سال 2013 در مونترال کانادا به نمایش درآمد.


AVE Mizar
AVE Mizar
این خودرو می‌توانست یکی از عجیب و غریب ترین خودروهای پرنده باشد که عقب یک سسنا را به یک فورد پینتو متصل کرده بود که یک ایده خطرناک و عجیب به شمار می‌رفت.
این خودرو پرنده چندین آزمایش را پشت سرگداشت ولی ساختار ضعیف بال باعث شکست آن در آزمایش دوم شد که البته یک تراژدی غمناک را نیز در پی خود داشت و مالک و طراح آن در متعاقب این سانحه کشته شدند.

کد خبر 36678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha