کد خبر 36870
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
خودروها هنوز راننده می خواهند

پرشین خودرو: با وجود آنکه فناوری توسعه نسل جدید اتومبیل‌ها در این مسیر حرکت می‌کند و خودرو آینده بدون نیاز به سرنشین در خیابان‌ها می‌راند،‌ اما شاید گزینه بهتر حضور شما پشت فرمان باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اتومبیل شما به‌زودی به امکاناتی مجهز خواهد شد که امکان تصادفات جاده‌ای را به حداقل می‌رساند و به شما کمک می‌کند در ایمن‌ترین حالت ممکن رانندگی کنید و البته این فرآیند به‌جایی ختم می‌شود که دیگر نیازی به رانندگی کردن شما نیست و اتومبیل به‌تنهایی شما را به مقصد می‌رساند.
با وجود آنکه فناوری توسعه نسل جدید اتومبیل‌ها در این مسیر حرکت می‌کند و خودروی آینده بدون نیاز به سرنشین در خیابان‌ها می‌راند،‌ اما شاید گزینه بهتر حضور شما پشت فرمان باشد.
این پیامی است که مدیران امنیتی شرکت تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان منتشر کرده‌اند و بر اساس مطالعات و بررسی‌های گسترده خود به این نتیجه رسیده‌اند که خودروها همچنان به راننده احتیاج دارند.
شرکت تویوتا به این نتیجه رسیده است که اگرچه نسل جدید فناوری‌ها خودروها را ایمن‌تر کرده است و خطرات احتمالی برای سرنشینان را به حداقل می‌رساند، اما با این حال باز هم به حضور راننده نیاز است.

 

 


به گزارش میهن صنعت، شرکت ژاپنی تویوتا اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ تمام خودروهای شهری و لوکس خود مخصوص بازار آمریکا را به فناوری ضد-تصادف مجهز می‌کند.
با این وجود، دست‌کم برای شرایط کنونی هر کارخانه خودروسازی که یک محصول جدید طراحی می‌کند باید حضور راننده را هم در نظر بگیرد و بدون این مسئله نمی‌تواند ایمنی لازم برای سرنشینان را فراهم کند.
تویوتا پیش‌بینی کرده است که اواسط دهه جاری نسل آتی سیستم‌های امنیتی خود را وارد خودروها کند که به راننده امکان می‌دهد در ایمن‌ترین شرایط اتومبیل خود را براند و به‌صورت هوشمند همواره بین خطوط حرکت کند.
این سیستم راننده را مجبور می‌کند روی دستان خود برای انجام عملیات رانندگی تمرکز کافی داشته باشد و البته، تویوتا برای آن از دوربین‌هایی بهره می‌برد که جهت حرکت چشم راننده را مانیتور می‌کند و این اطمینان را به‌وجود می‌آورد که دستان او مطابق با شرایط جاده حرکت می‌کنند.

 
کد خبر 36870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha