کد خبر 36925
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
حق بیمه بر چه اساسی تعیین می شود؟

پرشین خودرو: مدیرعامل بیمه رازی با تاکید بر اینکه دریافت حق بیمه شخص ثالث براساس قیمت خودرو غیرمنطقی و غیراخلاقی است، گفت: حق بیمه باید براساس میزان ریسک پذیری راننده تعیین شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، یونس مظلومی درباره پیشنهاد بیمه مرکزی برای حذف دریافت بیمه شخص ثالث براساس قیمت خودرو، افزود: براساس این پیشنهاد حق بیمه شخص ثالث باید متناسب با ریسک پذیری راننده تعیین گردد. وی با بیان اینکه، بیمه شخص ثالث در تمام دنیا وجود دارد و قانون آن نیز 45 سال پیش در ایران تصویب شده است، اظهار داشت: حق بیمه شخص ثالث در تمام دنیا براساس سوابق راننده و ویژگی های آن تعیین می شود. به گفته وی، حق بیمه شخص ثالث در سایر کشورها برای افراد جوان و مسن که دارای ریسک بالاتری هستند بیشتر اما برای افراد جا افتاده که میزان ریسک پذیری کمتری دارند، پایین تر است البته علاوه بر این میزان ریسک پذیری راننده و تصادفات گذشته نیز در تعیین حق بیمه تاثیرگذار است. مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: این در حالی است که حق بیمه شخص ثالث در ایران براساس قیمت خودرو تعیین می شود و برای مثال اگر فردی خودرو بوگاتی داشته باشد، باید بیشتر از فردی که پراید دارد، حق بیمه بپردازد. مظلومی گفت: برهمین اساس نحوه تعیین تعرفه حق بیمه در ایران به گونه ای است که اگر کسی پول بیشتری داشته باشد، حق بیمه بیشتر و کسی که کمتر پول داشته باشد، حق بیمه کمتری می پردازد و میزان دریافت حق بیمه هیچ ارتباطی به نحوه رانندگی و یا احتیاط پذیری وی ندارد. مدیرعامل بیمه رازی به ایرنا گفت: دریافت حق بیمه براساس قیمت خودرو نگاهی کمونیستی و سوسیالیستی به این امر است زیرا باید حق بیمه براساس میزان ریسک پذیری راننده تعیین شود. به گفته وی، فردی که با احتیاط رانندگی می کند باید حق بیمه کمتری بپردازد و فردی که ریسک بیشتری دارد، عقل حکم می کند که حق بیمه بیشتری نیز پرداخت کند. یادآور می شود، محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران چندی پیش اعلام کرده بود تعیین قیمت بیمه شخص ثالث توسط شرکت های بیمه براساس قیمت خودرو خلاف است و قوانین و مقررات این اجازه را به ما نمی دهد.
کد خبر 36925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    برهمون اساسی تعیین میشه که سهم بیمه شاغلین(کارگر وکارفرما) وتعهدات بیمه درمانی و تعهدات بیمه های تکمیلی و....تعیین میشه!