کد خبر 36946
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
رونمایی گمرک از واردات خودرو

پرشین خودرو: گمرک جمهوری اسلامی ایران آمار مربوط به واردات خودرو را منتشر کرد که بر اساس آن خودروهای بالای 2500 سی سی تعهد دولت دهم بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف 5 ماه نخست سال جاری 116 خودرو با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی وارد کشور شده که مربوط به تعهد دولت محمود احمدی نژاد بوده است. 

در دولت گذشته تسهیلاتی برای واردات خودرو به ورزشکاران و جانبازان اعطا شد که دولت یازدهم موظف به اجرای این تعهد بوده است. بر این اساس 116 خودرو با ظرفیت بیش از 2500 سی سی وارد کشور شده که از این تعداد 41 دستگاه خودرو توسط سفارتخانه های سایر کشور ها وارد شده است. 

گفتنی است محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت اخیرا در حاشیه كنفرانس خبری هفتگی خود خبر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی به كشور را اعلام كرد. به گفته او خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی با روش های مختلفی به خیابان های شهرهای ایران راه می یافتند كه هیات دولت با بررسی شرایط همگی این راه ها را بسته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی گمرك جمهوری اسلامی ایران ، از سوی دیگر در تازه ترین گزارش خود به انتشار جزئیات واردات خودرو پرداخته است. براساس گزارش گمرك طی پنج ماه گذشته از سال جاری تنها 116 دستگاه خودروی بالای 2هزار و 500 سی سی به كشور وارد شده است.

همین گزارش نشان می دهد از این تعداد 41 دستگاه توسط سفارت خانه های كشور وارد شده و 75 دستگاه دیگر نیز توسط ورزشكاران و جانبازان و برخی نهادهای دیگر به كشور وارد شده است. 
مجوز واردات خودرو توسط ورزشكاران و جانبازان نیز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرك نیز تنها اقدام به ترخیص خودروهایی كرده اند كه مجوز واردات آنها صادر شده بود. برهمین مبنا گزارش گمرك نشان می دهد در راستای تصیمات جدید هیات دولت، مرزهای كشور به روی خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی بسته شده است. تنها این خودروها در صورتی می توانند وارد كشور شوند كه حائز یكی از شرایطی باشند كه دولت دهم به افراد یا نهادها واگذار كرده بود. 

برهمین اساس در حال حاضر بازار تنها میزبان 116 دستگاه خودروی سواری بالای 2 هزار و 500 سی سی شده است. 

به گزراش خبر آنلاین، برای مشاهده جزئیات آمار واردات خودرو را می توانید به پورتال گمرك جمهوری اسلامی ایران بخش آمار ( آمار مقدماتی سال 93 ) مراجعه كنید.

کد خبر 36946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha