کد خبر 37001
۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
لکسوس LFA به تاریخ پیوست+تصاویر

پرشین خودرو: لکسوس LFA یک خودرو فوق العاده است که تولید آن در سال ۲۰۱۲ متوقف شد و اتفاق عدم تولید آن برای این خودرو محبوب جای تعجب داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، زندگی LFA بسیار کوتاه بود ( تنها ۵۰۰ خودرو ساخته شده بود) که به هر حال با قیمت سنگین ۳۷۵ هزار دلاری به خاطر روند ساخت و مواد بسیار با کیفیت مشتریان خاصی نیز دست به جیب داشت.

2015_lexus_rc_f_007-970x646-c-2-970x548-c
تنها چند روز قبل از تصمیم به عدم تولید، قرار بود که در بدنه این خودرو به جای آلومینیوم از فیبر کربن در طراحی مجدد آن بهره گیرند.
با نگاهی به گذشته به خوبی می‌توان دریافت که محصول فوق از لکسوس شاخه لوکس ساز تویوتا نزدیک ترین خودرو این برند به کلاس سوپراسپرت‌ها بوده است که البته در این عرصه نیز بسیار موفق بود.

2015_lexus_rc_f_008-970x646-c-970x548-c
به هر حال خودرو LFA از لحاظ کنترل و دقت و کیفیت ساخت بسیار عالی بود و جرمی‌کلارکسون معروف تخته گاز در مورد این خودرو اعلام کرد که:گ بهترین خودرویی است که تاکنون من بر پشت فرمان آن قرار گرفته ام و اگر مسی به من حق انتخاب یک خودرو را بدهد بدون تردید من لکسوس LFA را انتخاب می‌کنم تا بدانید که من چقدر عاشق این خودرو هستم”.
به گزارش خودروسازی، در زمان حاضر نیز ساخت نسل بعدی از لکسوس LFA به شدت از سوی طرفداران این برند دنیال می‌شود و هر از چندگاهی اخبار پیرامون آن دوباره بر سر زبان‌ها می‌افتد.

2015_lexus_rc_f_005-970x646-c-970x548-c
Yukihiko Yaguchi مهندس ارشد خودرو آینده لکسوس یعنی RC F که در بخش مهندسی LFA و IS F نیز مشغول به کار بوده در این مورد می‌گوید:” مدل LFA قطعا یک خودرو اسپرت ویژه برای ما بوده است ولی در حال حاضر هیچ برنامه جایگزینی برای آن وجود ندارد”.
شایان ذکر است که مدل RC F لکسوس با قدرت پیشرانه ۴۶۷ اسب بخاری( تصاویر بالا)  با یک موتور ۵٫۰ لیتری V8 در پاییز روانه بازار خواهد شد.

کد خبر 37001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha