کد خبر 37246
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
فصل خرید خودرو به پایان رسید

پرشین خودرو: وضعیت بازار خودرو در چند ماه گذشته بسیار نامطلوب بود به طوری که سردرگمی و تنش های میان مجلس، دولت و خودروسازان بر سر قیمت گذاری سبب شد تا در تابستان که فصل اصلی مسافرتها نامیده می شود، بازار، سردی چند درجه ای را تجربه کند.

افزایش قیمت خودرو در چند ماه گذشته و تاکیدات فراوان نمایندگان مجلس بر ضرورت کاهش قیمت ها با توجه به هزینه تمام شده ای که هیچ گاه به طور شفاف برای عموم اعلام نشد، سبب شد تا مصرف کنندگان همانند ماه های گذشته، این بازار را تحریم کنند و به خرید خودروهای وطنی «نه» بگویند.
اکنون در نخستین روزهای پاییز ۹۳ قرار داریم و فصل تابستان و مسافرت هموطنان به پایان رسیده و بسیار بعید به نظر می رسد که رونق به این بازار برگردد و مردم برای خرید خودروهایی که در مورد کیفیت و استاندارد آنها حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد، دست به جیب شوند.
وحید پور یکی از دارندگان نمایشگاه خودرو درباره وضعیت بازار می گوید: در ۱۰ سال اخیر وضعیت بازار همانند امسال نبوده است به طوری که در شهریور میزان معاملات بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافت.
وی می افزاید: بسیاری از کسانی که سال های قبل و برای تعطیلات تابستانی با پس انداز و گرفتن وام می توانستند خودروهای ارزان نظیر پراید خریداری کنند، امسال حتی جرات فکر کردن به این مساله را نداشتند.
وی توضیح داد: خریداران با شنیدن قیمت خودروهای داخلی که حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون قیمت دارند، از خرید پشیمان می شوند و ترجیح میدهند با پس انداز بیشتر و یا گرفتن وام خودروهای چینی را خریداری کنند.
وی تاکید می کند: سیاست ها و اظهار نظرهای فروان در مورد قیمت خودرو و لزوم کاهش آن باعث سردرگمی خریداران شد و در این میان فصل رونق خرید و فروش برای ما به اتمام رسید.
در مقابل پهلوانی یکی از خریداران خودرو نیز به  تراز می گوید: من یک سال تمام پس انداز کردم و با گرفتن وام در نظر داشتم یک خودرو پژو ۴۰۵ خریداری کنم اما اکنون قیمت این خودرو بین ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان شده است و واقعا صرفه اقتصادی ندارد که این مبلغ را برای خرید این نوع خودرو هزینه کنم.

همان طور که ذکر شد فصل رونق خرید خودرو در کشور به پایان رسیده و از مهر تا بهمن ماه معمولا بیشتر افراد فروشنده خودرو می شوند و نمایشگاه داران باز هم باید چند ماهی را به انتظار رونق بازار بنشینند و به این مساله فکر کنند که آیا در اسفند ماه و در آستانه تعطیلات نوروزی مردم دست به جیب خرید خودرو خواهند شد و یا اینکه دامنه این تحریم عمومی به سال ۹۴ کشیده خواهد شد؟

نوع خودرو

قیمت

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان

پژو ۲۰۶ مدل

۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان

پژو ۴۰۵ GLX

۳۰میلیون تومان

پژو ۴۰۵ SLX

۳۲میلیون تومان

پژو پارس سال

۳۸میلیون تومان

تندر ۹۰ مدل

۴۰میلیون تومان

رانا LX

۳۲میلیون تومان

راناTU۵

۳۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان

سمند LX

۳۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان

سمندLXEF۷

۳۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان

سورن ELX

۳۶ میلیون و ۵۰۰هزار تومان

تیبا SX

۲۴میلیون تومان

سایپا ۱۳۱

۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان

پارس تندر

۴۱میلیون تومان

 
کد خبر 37246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha